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20210221 【ebay】バイヤーに自動でメッセージを送る方法


ハンドリングタイムに10営業日を設定しているので、よくバイヤーから「いつ送ってくるの!?」とか「なんで10日も掛かるの!?」といった問い合わせがきます。

この対応の手間を減らすためにバイヤーが支払いを完了した時点で、自動でメッセージを送信する設定をします。

ここから設定できます。
Home > My eBay > My Account > Manage communications with buyers

https://contact.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ManageBuyerCommunication&saved=true&emailType=9

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メッセージはこんな感じです。
※Google翻訳産なので英訳は微妙です。ご了承ください。m(__)m
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この度は私たちのショップから商品をご購入いただきありがとうございます。

あなたのアイテムは10営業日以内に商品を発送します。
発送に10営業日を指定する理由は、すべての商品がパートナーの倉庫にあり、そこから集荷され、私たちのオフィスで検査、梱包などが行われるためです。
また、COVID-19の影響により、DHLやFedExなどの海外発送会社の回収作業に通常より時間がかかります。
実際、ほとんどの場合、この10営業日よりも早く発送できます。
発送は早ければ数日で完了します。 ただし、これは確定できません。

遅くとも2週間以内にあなたにお届けします。

日本からの取引は誠意を持って完了することをお約束します。
どうぞご安心ください。

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Thank you for purchasing the product from our shop this time.

We will ship your item within 10 business days.
The reason we specify 10 business days for shipping is because all our products are in our partner's warehouse, picked up from there and inspected, packed, etc. in our office. ..
In addition, due to the influence of COVID-19, the collection work of overseas shipping companies such as DHL and FedEx takes longer than usual.
In fact, in most cases we can ship faster than this 10 business days.
Shipping will be completed in a few days at the earliest. However, this cannot be determined.

It will be delivered to you within 2 weeks at the latest.

We promise to complete transactions from Japan in good faith.
Please rest assured.

Regards
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Saveして完了。
せいせい

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