見出し画像

【Hapa英会話】アメリカ人は「How was your weekend?」にどう答えるか【#25】

How was your week endと言われたら?



週末全部の内容ではなくても1つの会話を話せると良い

☆ポイント

1.感想を伝える
例文
It was good,It was ok,I had an awesome weekend
It was terrible,It was awful

2.内容を伝える

Who?   週末誰と過ごしたのか?
What?  週末何をしたのか?
Where? 週末どこへ行ったのか?
When? その出来事をいつしたのか?
How?   どうだったのか?

3.聞き返す

How was your weekend?
How about you?

☆例文
I had an awe some weekend
I went to Napa Valley with my triends on Saturday
We went wine tasting during the day and
saw fireworks at night.
I had a great time.
How was your week end?

素晴らしい週末を過ごしました
土曜日に友達とナパバレーに行きました
日中はワインの試飲会に行き、
夜に花火を見た。
私は素晴らしい時間を過ごしました。
週末はどうでしたか

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?