作業者側の論理で答えない

・顧客からの要望に対して、「こういうデータがないのでできない」、「今の工数ではできない」といった回答は原則しない
・この類の要望は、「どうやったらできますか?」と訊かれているのと等しいと捉えた方が良い
・であるので、「精度は落ちるが、こういう推計をすればできる」、「ここまでの範囲ならば今の工数でできる」といった回答をすべきである
・これで十分なこともあるし、こういう回答であれば、顧客もスコープの相談に乗ってくれる

-Do not reply like "We cannot do that lack of enough data", "We cannot do that lack of enough resource" to client's order.
-Additional order from client is nearly equal to a question "how can we do it?".
-So, reply like "Though quality is little low, we can do that if we estimate some parameter.", "We can do that if we reduce the scope"
-Some clients agree to above suggestion. Or even if clients do not agree, clients will agree to redefine the scope.

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