適度なストレッチと素直さが重要

・今のチャレンジはつくづくタイミングが良かったと思う
・後1年早くても、遅くてもここまで前向きに楽しめなかっただろう
・前職で苦労したこと・やり残したことが良い具合にチャレンジできている
・例えば、営業活動。
・自分が主体的にやることはなかったが、やるとなかなか楽しく、そして案外取れるものである

・一方で、これがあと数年早かったならば、かなり辛い日々だったと思う
・数年前は、もっと自分を過大評価していたと思う。
・加えて、上手く行かないことをなかなか自分のせいとは思えなかっただろう

・つまり、異分野への転身でもなければ、現職でできないことを次の職場でやる、というのは難しいのだと感じた


Adequate stretching and honesty are important.

I think the timing of this challenge was really good.
If it had been one year earlier or later, I wouldn't have been able to enjoy it so positively.
I have been able to challenge the things that I struggled with and left undone in my previous job in a good way.
For example, sales activities.
I never took the initiative to do them, but when I did, it was quite fun and I got more than I expected.

On the other hand, if I had done this a few years earlier, I think it would have been a very difficult day.
A few years ago, I think I would have overestimated myself more.

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?