オペレーションを軽視しない

・PMO的な役割を何度かやったことがある
・契約書のやり取りや入館証、会議室の手配などの業務を軽視する人が多い
・気持ちはわかる一方で、こういったことをおろそかにする人は大抵仕事ができない
・プロジェクトもこうしたルーティンが回ってこそ機能するものであり、顧客からすればできて当然のことである
・このあたりを理解できずに、コンテンツが良ければ問題ないでしょ?みたいな態度をとる輩は、ビジネスやプロジェクトがよく分かっていない
・そして、体外は独りよがりなコンテンツを量産する

- I have experienced PMO role some times ever.
- I watched some consultants who thought lightly of administrative job like a setting up a contract, arrangement of security pass and so on.
- Though I can slightly understand their thought, I affirm people who think lightly of administrative job are low performer.
- We can focus on own job by someone 's doing administrative job.
- So people who can not understand above situation can't understand business and project.
- It naturally follows that they make a lot of contents which don't meet client context or issue.

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?