230206 What would you be if you were reborn?

高校の修学旅行で虫になりたいと思った話
私が高校生の時の修学旅行が北海道周遊だった。
旅行の間に好きな人と一緒に写真を撮っている他の女子を見て、自分はその人に話しかけることは愚か写真は嫌をやで、修学旅行をあまり楽しめなかった。
それは北海道内をバス移動する旅行で、そのバスの席のガラス窓から見た羽虫を見ながらなんて呑気なんだろうと。
それで虫になりたいと思った。
虫は呑気なのかどうかわからないけれど。

生まれ変わりたいと思ったことはそれ以降ないけれど、次に生まれ変わるのは男と女とどちらが良いかという命題は若い時によく交わされた話題だと思う。20代の時は私は男の方が良いと思っていたけれど、今は女が良いと思っている。

若い時は男性の方が得をしていると思っていたのだと思う。
今はそうでもないのかな。。どうかな。

犬か猫かだったら、私は猫が良いかなあああ。
犬は分かりやすくて可愛いけれど、猫の方が気ままで自分の性格としては楽と思う。

Story of a high school field trip that I wanted to become a bug
When I was a high school student, our school trip was a tour of Hokkaido.
I had a crush on someone at the time
When I saw another girl taking pictures with someone I liked during the trip, I hesitated even talking to that person, and I didn't really enjoy the school trip.
It's a bus trip through Hokkaido, and I wonder how easy it is to look at a leaf beetle from the glass window of the bus seat.
So I wanted to become a bug.
I don't know if insects are easygoing.

I've never wanted to be reborn since then, but I think the proposition of which is better, men or women, is a topic that was often discussed in my youth.
When I was in my twenties, I thought men were better, but now I think women are better.

When I was young, I thought men were more profitable.
I don't think so now. I don't know.

If it's a dog or a cat, I'd rather became a cat.
Dogs are easy to understand and cute, but I think cats are more selfish and easy for my personality.

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?