見出し画像

【和訳】Beth McCarthy - Good Bi - これはバイセクシュアル讃歌だ…!💖💜💙

今年のPRIDE月間に合わせて公開された「Good Bi」🏳️‍🌈バイセクシュアルを力強く語る歌詞にあまりに感銘を受けて和訳しました…!

英語圏帰国子女フレンドの力も借りつつ、複数性愛の研究をしてきた私の意訳も含まれています。ぜひ参考までにご覧くださいませ😌🙏

Falling in love has always been something I'm good at
恋するのは、いつも私の得意なことだった
I wear my heart on my sleeve
私の心は簡単に手のひらで転がされちゃうし、
and it's been on quite a few bedroom floors
寝室の床に転がり落ちちゃうこともしばしば

They'll say I'm greedy, a little too needy
みんな私のことを欲張りだとか、かまってちゃんだとか、言ってる
But is it a crime that I like everybody?
私がみんなを好きになるのは、犯罪なのかしら?

I like the boys and the girls
私は、男の子も女の子も好きになる

The girls hate girls who date boys
レズビアンたちは、男の子とデートする女を嫌うし、
The boys like girls who like girls as long as they get to watch
男の子たちは、女の子が好きな女の子が好き、見れさえするのなら
And if I fall for a girl, the boys will call it a phase
もし私が女の子を好きになれば、男子たちは「今だけだよ」っていうし、
If I fall for a boy, the girls are calling me fake
もし私が男の子を好きになれば、女子たちは私を「フェイク」と呼ぶ

Double the options, double the problems, I get what I want
二倍の選択肢、二倍の問題、私は欲しいものを手に入れるわ
and I want both sides
そして私は両方が欲しいの

Double attraction means double the action, I get what I want
二倍の注目、二倍のアクション。私は欲しいものを手に入れるわ
and I’m everyone’s type
そして私はみんなのタイプだし

How could anybody hate a good bi? Bye, bye
ねえ、誰が「グッド(いい)バイ」を嫌いになるの?
How could anybody hate a good bi? Bye bye
嫌いになんかならないでしょ、バイバイ。

I'll be honest, it took me some time to get this damn good at living my life
ほんとのところ、自分の人生を生きるのが、バカほど上手くなるまでかなり時間がかかった

I had a high school crush, never realized what it was
高校時代に恋をしたけど、それを恋だと気づけなかった
So we stayed best friends, but the sleepovers were fun
だからずっと親友だったの。お泊まり会は楽しかったけど

Then I got a boyfriend he broke my heart
そのあと私を傷つける男とも付き合って
Said I'll never love again, but here I am with
2度と恋なんかしないって誓ったけれど、私はここにいる

Double the options, double the problems, I get what I want
二倍の選択肢、二倍の問題、私は欲しいものを手に入れるわ
and I want both sides
そして私は両方が欲しいの

Double attraction means double the action, I get what I want
二倍の注目、二倍のアクション。私は欲しいものを手に入れるわ
and I’m everyone’s type
そして私はみんなのタイプだし

How could anybody hate a good bi? Bye, bye
ねえ、誰が「グッド(いい)バイ」を嫌いになるの?
How could anybody hate a good bi? Bye bye
嫌いになんかならないでしょ、バイバイ。

I like the boys and the girls
私は、男の子も女の子も好きになる

The girls hate girls who date boys
レズビアンたちは、男の子とデートする女を嫌うし、
The boys like girls who like girls as long as they get to watch
男の子たちは、女の子が好きな女の子が好き、見れさえするのなら

But I'll keep falling for girls,
それでも私は女の子に恋をし続ける
cause it was never a phase

だって、「一時期のこと/フェーズ」なんかじゃないし
I'll keep falling for boys,
そして男の子にも恋をし続ける
it's a shame that you just don't get it

これを理解できないなんて恥ずべきことよ
I get it, you're ugly
わかった、ヘイトしているアンタが醜いのね

Double the options, double the problems, I get what I want
二倍の選択肢、二倍の問題、私は欲しいものを手に入れるわ
and I want both sides
そして私は両方が欲しいの

Double attraction means double the action, I get what I want
二倍の注目、二倍のアクション。私は欲しいものを手に入れるわ
and I’m everyone’s type
そして私はみんなのタイプだし

How could anybody hate a good bi? Bye, bye
ねえ、誰が「グッド(いい)バイ」を嫌いになるの?
How could anybody hate a good bi? Bye bye
嫌いになんかならないでしょ、バイバイ。

LGBTQ の一つでありながらもその存在や特異性を見落とされがちなバイセクシュアル。両性愛を代表とする「非単一性愛者」のうつ病発症の割合は、異性愛者や同性愛者よりも高いと報告されています(Tonje J.Persson,James G.Pfaus&Andrew G.Ryder 2015: 366)。

どうか、1人でも多くのバイセクシュアルの「お守りソング」になりますように💖💜💙Good Bi!

【関連記事⏬】

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?