見出し画像

【和訳】My last Breath/Evanescence

Hold on to me love
私の愛を手放さないで

You know I can't stay long
貴方も長くいられないってわかっているでしょ

All I wanted to say was
I love you and I'm not afraid
貴方に伝えたいことは、
愛してるって事と、私は怖がってなんていないってこと

Can you hear me? Can you feel me in your arms
私の声が聞こえる?腕の中の存在を感じる?

Holding my last breath
私が息を引き取るまでは

Safe inside myself
自分自身でいられることに安心できるわ

Are all my thoughts of you
貴方の事しか考えていないの

Sweet raptured light,
甘く幸福な光が見える

It ends here tonight.
今夜ここの場所で最期を迎える

I'll miss the winter
私はあの冬が恋しいよ

A world of fragile things
壊れやすいものばかりの世界で

Look for me in the white forest
真っ白な森で私を探してね

Hiding in a hollow tree (come find me)
木の空洞の中に隠れてるから(探しにきて)

I know you hear me,
私の声を聴いてくれているね

I can taste it in your tears.
貴方の嗚咽から伝わってくるよ。

Holding my last breath
私が息を引き取るまでは

Safe inside myself
自分自身でいられることに安心できるわ

Are all my thoughts of you
貴方の事しか考えていないの

Sweet raptured light,
甘く幸福な光が見える。

It ends here tonight.
今夜ここの場所で最期を迎えるわ


Closing your eyes to disappear
あなたは目を閉じて、私が見えなくなるように

You pray your dreams will leave you here,
これは夢だと貴方は祈るけど ここでお別れなの

But still you wake and know the truth
真実だとあなたも気づいているでしょ?

No one's there.
そこには既に、もう誰もいないよ

Say goodnight, don't be afraid
おやすみ、決して恐れないでね

Calling me, calling me,
私を呼んでる、貴方が私を呼んでる

as you fade to black.
貴方が暗闇に消えていく

(say goodnight...)
おやすみを言って?

Holding my last breath (Don't be afraid)
最期の息を引き取るまで(何も怖くないの)

Safe inside myself (Holding me)
自分自身でいることに安心できる(抱きしめて)



......Are all my thoughts of you...?
私は貴方の事を考えているよね.........?




Sweet raptured light, It ends here tonight.
"甘く幸福な光が包む、最期をその場所で過ごした"

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?