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続・Dropboxが使えなくなりました。

その後Dropboxからの連絡は全くありません。

というわけで、現在の対処方法は二つ。
①Dropboxのサポートコミュニティに投稿して、こちらがサポートスタッフの目に留まることを期待する。
②アメリカ本社のサポートデスクが開設しているFacebookのメッセージでやり取りする。

①に投稿したものの、やはり公式サイドからの連絡はまったくありません。私と同様の措置を取られたユーザーもちらほら見受けられます。さらに公式サポートが他の質問にも全く答えていない状況となっています。

②Facebookでのやり取りは全文英語です。当然ネイティブではないのでたどたどしい英文でやり取りしていましたが、こちらも先週木曜日からレスポンスがありませんね。

今月頭にアカウントが無効になって、サポートからもまったく連絡がありません。どうなっているのでしょう。
Dropboxさんがメッセージを送信: 4月22日 9:50
Kei 様、Dropbox のソーシャル メディア対応言語は英語のみとなっており、このメッセージは事前に翻訳されたものです。
日本語のヘルプ情報は、dropbox.com/support をご覧ください。
このまま英語のサポートをご希望の場合は、その旨お知らせください。よろしくお願いいたします。
あなたがメッセージを送信: 4月22日 10:34
Since the beginning of this month, my account has been closed without any notice.
I have not been able to receive any service for over half a month without any contact from support.
Please contact us as soon as possible, as my paid contract is still in place for at least two years.
If possible, please provide support in Japanese.
Dropboxさんがメッセージを送信: 4月22日 10:34
Hi Kei, thanks for your message.
Our support team is available Monday to Friday, from 2AM to 9PM (US Central Time), or 7AM to 2AM (GMT).
You can reach out to us at https://www.dropbox.com/support if it’s urgent, or wait here and we'll get back to you soon!
15:43 (木)
Dropboxさんがメッセージを送信: 4月22日 15:43
Thanks for continuing in English.

Would it be possible to send us a screenshot of the exact error you're getting? It would also be helpful to know whether you were on a personal plan or part of a Dropbox Business team.

Finally, if you've logged a support request about this, please go ahead and share with us the ticket ID.
16:44 (木)
Thanks for the reply.
I have a multi-year contract for a PERSONAL plan.
My support ticket number is #12298285.
I am sending an email here in Japanese.
What was your response to me after that?😞

さてさて、困った。とりあえずNotionのProプランにアップグレードしたので、ファイルのやり取りは無制限にできるようになったけど。クラウドストレージのみのサービスはそろそろやめた方がいいかもしれませんね。

Notionならファイルを分類しつつ、さらにデータベース的に整理できそうなので今後はこちらを検証してみます。

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