見出し画像

使徒的・預言的啓示「サタンから来る3つのテスト・試みに打ち勝つには!」ゲヤス・ローレンス

 主は、アダムとエバが地上を統治し、地を満たすために彼らを創造されました(創1:26〜28)。アダムとエバは「何」に対して、統治しなければならなかったのでしょう?
私たちはサタンとその配下の堕天使どもが神に反逆し、そして天使のかしらの一人であったルシファーが「サタン」すなわち「悪魔」になったことも知っています。
しかし、アダムとエバが造られた後、サタンが彼らを欺くためにやって来て、サタンは勝ってしまいました!
アダムとエバが神の国に関する教育を受けていなかったからでした!
 アダムとエバは、サタンとその惑わしに打ち勝つ正しい知識を持っていなかったのです。

さて、イエスは私たちと同じように人としてお生まれになって、聖書は「イエスは神と人とに いつくしまれ、知恵が増し加わり、背たけも伸びていった」と記しています(ルカ2:52)。
イエスは三十歳の時に聖霊に満たされた後、テストされ試みを受けるために荒野に導かれました!
誰によって、試みを受けるためでしょう? サタンによってです(マタイ4:1、ルカ4:1)。イエスはサタンの3つのテスト(試み) を通り抜けた後、次に聖霊の力を受けました(ルカ4:14)。

私たちの人生において私たちが新しいレベルの力を受けることを望むのなら、私たちも3つのテスト(試み) を通り抜けなければなりません。

以下が、その3つのテスト(試み)です:

1. サタンは私たちを、神の御声の導きなしに良いことをさせようと誘惑します(ルカ4:3〜4)。
- 私たちの人生においては多くのことを私たちは成すことができますが、私たちは自分の人生に対する神のみこころを常に求めなければなりません。
- 私たちの働きは、常に神のみこころに従っていなければなりません。私たちは単に良いことを行おうとしているのではありません。
- 良いアイデアは多くの場合、神からのアイデアではありません。良い行ないは、私たちの人生においての神の働きの敵となり得ます。

2. サタンは、神のみに仕えることなしに繁栄、地位や権力を得るようにと私たちを誘惑します(ルカ4:5〜8)。
- 人がサタンを「礼拝する」のなら、サタンは世の権力と栄光を誰にでも与える権威を持っています。
- 「礼拝」とは、「誰かに、あるいは何かに 自分の体や人生をゆだねること」を意味します。これは「仕えること」を意味します!
- 私たちがイエス・キリストから力と権威を受けることを望むのなら、私たちは神なる主だけに仕えなければなりません。

3. サタンは、それが聖書に書いてあるからといって物事を行なうように私たちを誘惑します(ルカ4:9〜12)。
-聖書のことばの正しい知識を持たないで私たちが物事を行なうよう、サタンは私たちに聖書の聖句を引用していきます。
- 私たちは聖句を単に引用することによって、神を試みてはなりません。守られるためには、私たちは神に従うことを選ばなければなりません。
- 神の力を実践するためには、私たちは神の許可がなければなりません。

 私たちは神の力とみこころによってイエスが行なったのと同じわざを行なうよう召されています(ヨハネ14:12)。
私たちは神の力によってサタンの力を打ち壊すために召されています(使徒26:18)。サタンは力を確かに持っています! サタンは、「この世の神」です(2コリント4:4)。
私たちは御霊の剣である聖書のことばについての正しい知識を用いて、サタンから来るテスト(試み)を通り抜けることによって、神の力を受けなければなりません!

アクティベーション:
1. 皆さんはイエスの語ることを毎日 聞いているでしょうか?
2. 皆さんが一日中 下す決断について、皆さんは主に(みこころを)聞いているでしょうか?
3. 聖霊が皆さんの注意を引こうとしておられる時、気づいているでしょうか?
4. 神が皆さんのために用意しておられる完全な計画について関心さえ持っているでしょうか?
5. 皆さんはイエスが行なったのと同じわざを行なうために召されているということを信じているでしょうか?
6. この季節に、どのようなテスト(試み)または誘惑をサタンは皆さんにもたらしているのでしょう?
7. サタンの思い(考え)に打ち勝つために皆さんは正しい聖句を用いていくでしょうか?

聖書のことばによってサタンに対し勝利を得る!
使徒 ゲヤス・ローレンス


Apostolic Prophetic Revelation- How to Overcome the 3 Tests from Satan!

The Lord created Adam and Eve to take dominion over the earth and to fill the earth (Gen.1:26-28). What were they to take dominion over? We know that Satan and his angels came against God, and Lucifer, an archangel, became Satan and the Devil. After Adam and Eve were created, Satan came to deceive them and Satan won! Why did Satan win? Because Adam and Eve did not have Kingdom Education!
They did not have the right knowledge to overcome Satan and his deception.

So Jesus was born just like us, and it says that “Jesus increased in wisdom and stature, and in favor with God and man.” (Luke 2:52).
After Jesus was filled with the Holy Spirit at age 30, then He was led into the wilderness to be tested! Tested by who? By Satan (Mat.4:1; Lk.4:1).
After Jesus passed the three tests from satan, then Jesus received the power of the Holy Spirit (Luke 4:14).

We must also pass the 3 tests, if we want a new level of power in our lives. Here are the 3 tests:

1. Satan will tempt us to do good things without the leading of the voice of God (Luke 4:3-4).
- There are many things we can do in our lives, but we must always seek the will of God for our lives.
- Our work must always be submitted to the will of God. We do not just try to do good things.
- A good idea is many times not an idea from God. Good works can become an enemy of the work of God in our lives.

2. Satan will tempt us to get prosperity, position and power without serving God only (Luke 4:5-8).
- Satan has authority to give to anyone the authority and glory of the world if they would worship Satan.
- Worship mens to surrender your body and life to someone or some thing. It means to serve!
- We are to serve the Lord God only if we want to receive power and authority from Jesus Christ.

3. Satan will tempt us to do things just because it says in the Bible (Luke 4:9-12)
- Satan will quote Bible verses to us so that we do things without the right knowledge of the Word of God.
- We are to not test God by just quoting Scriptures. To be protected, we must choose to obey God.
-To demonstrate the power of God, we must have the permission of God.

We are called to do the same works as Jesus did by His power and will (John 14:12).
We are called to destroy the power of Satan by the power of God (Acts 26:18). Satan does have power! Satan is the god of this world (2 Cor.4:4).
We must receive the power of God by passing the tests that come from Satan by using the right knowledge of the Word of God, the sword of the Spirit!

Activation
1. Do you listen to Jesus daily?
2. Do you ask the Lord about the decisions you make throughout the day?
3. Do you know when the Holy Spirit is trying to get your attention?
4. Do you even care about the perfect plan that God has for you?
5. Do you believe that you are called to do the same works as Jesus did?
6. What test or temptation is satan bringing to you in this season?
7. Will you use the right Scripture to overcome the thoughts of Satan?

Having Victory over Satan through the Word of God!
Apostle Gaius Lawrence

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?