見出し画像

使徒的・預言的啓示「力の油注ぎを増加させる4つの方法!」ゲヤス・ローレンス

親愛なる油注がれた聖徒の皆様!

主が私たちのために新しい力の油注ぎを解き放ってくださった先週日曜日のペンテコステの祭りは、本当に素晴らしい時でした。私たちが主の臨在に入るにしたがい、増加の油注ぎが私たちに分与されました。
増加の油注ぎは私たちに、主が私たちに約束してくださった次のレベルの祝福に入るようにさせます。
神が私たちに与えてくださる、2つの油注ぎがあることを忘れないでいましょう。
一つは「聖霊の油注ぎ」、そしてもう一つは「力の油注ぎ」です(使徒10:38、ルカ4:1, 14)。私は先々週、「聖霊の3つのバプテスマ」について教えました。聖霊は私たちの中に来られ、そうして私たちの上に来られ、そうして私たちに力を与えます。この力は、すべての信者に「量りに応じて by measure」来ます(measureは少しずつという意味も含む)(ローマ12:3, 6)。
イエスは神の御霊を、量りを取り払って(量りを制限なしに、すなわち無限に)与えられた、唯一の方でした(Amplified Bible「for God gives the Spirit without measure 神は御霊を(イエスに) 量りを取り払って (すなわち無限に)与えられるからである」。新改訳第3版「神が御霊を(イエスに) 無限に与えられるからである」)(ヨハネ3:34)。「量り」と訳されている言葉はギリシャ語の原語で「metron」、「制限されたところの分配や割り当て limited portion」を意味します。英語の「メートル meter」は、この「metron」から派生しています。
神はご自身の御霊をイエスに無限に与えられましたが、神は私たちにご自身の御霊を量りをもって与えられます!
なぜでしょう? 私たちが神の臨在と力を用いるにあたって信頼されなければならないからです!
聖霊は私たちを決して離れませんが、神の力の油注ぎは私たちから離れ得ます。
​​
以下が、「力の油注ぎを増加させる4つの方法」です:​

1.支配する「力の量り」は神ご自身によって、私たちに与えられます(2コリント10:3)。

​-私たちが「量り」を決定するのではありません。神のみが、「量り」を私たちに与えることができます。

‐神が私たちの召しのために与えてくださった「量り」を私たちは知らなければなりません。
​​
2.私たちの「量り」の度合いは、私たちの忠実が日々増し加わっていくにしたがって拡大し得ます(2コリント10:14〜15)。

​‐「神に対する私たちの忠実」とは、自分の毎日の仕事の中で主に仕えることを意味しています。

‐私たちは、自分が毎日する事柄において忠実であることを選ばなければなりません。

‐神は私たちに、さらにご自身の力と祝福を用いるにあたって信頼し任せたいと願っておられるのです!
​​
3.「支配の油注ぎの量り」は、神が私たちの人生を「よし」とされるゆえに来ます(2コリント10:18) 。

​‐神が私たちの毎日の生活を「よし」とされ認める時に、「力の量り」は増加します。

‐私たちが力をさらに受けたいのなら、私たちは愛のうちに歩まなければなりません。愛は、信仰に力を与えます(ガラテヤ5:6)。

-私たちが自分が今していることに忠実であるなら、神は力をもう少し私たちに任せることができます。

​4.私たちは自分の信仰と恵みの「量り」を知らなければなりません(ローマ12:3, 6)。

​‐「神の恵み」は、「神の力」です。それは私たちのうちにある、私たちを通して現わされる神が備える能力です。

‐へりくだったクリスチャンのみが、恵みと神の力を受けることができます(ヤコブ4:5〜6)。

-私たちが神と聖書のことばに服する時、さらなる恵みが来ます。


​この季節において、神が私たちにすでに与えてくださった油注ぎをどのようにして増加させるかに焦点を当てましょう。私たちの中には力の油注ぎをすでに失ってしまった者たちもいるかも知れませんが、私たちのうちにある聖霊の油注ぎは離れ去ってはいません(1ヨハネ2:20, 27)。
聖霊に、私たちを増加の油注ぎへと導びいていただきましょう!

すべては神の力が私たちの上にとどまるため!
使徒 ゲヤス・ローレンス

Apostolic prophetic Revelation- 4 Ways to increase the Anointing of Power! ​

Dear anointed saints!

It was such a wonderful time on Pentecost last Sunday, as the Lord released a new anointing of power for us.
The anointing of increase was imparted to us as we came into the presence of the Lord.
The anointing of increase causes us to move to the next level of blessings that the Lord has promised us.

Let us not forget that there are two anointings that God gives to us.
One is the anointing of the Holy Spirit and the other one is the anointing of power (Acts 10:38; Luke 4:1,14).
I taught two weeks ago on the 3 baptisms of the Holy Spirit.
The Holy Spirit comes in us, then He comes upon us and then He gives us power.
This power comes by measure to every believer (Romans 12:3, 6).

Jesus was the only One who had the Spirit of God without measure (John 3:34).
The word for measure is “metron”, which means “limited portion”. The English word “meter” comes from this word.
God gave His Spirit without measure to Jesus, but God gives us His Spirit with measure!
Why? Because we have to be trusted with His presence and power!
The Holy Spirit will never leave us, but His anointing of power can leave us.

Here are 4 ways to increase the anointing of power;​

1. The measure of ruling power is given to us by God Himself (2 Cor.10:3).

- We do not decide the measure. Only God can give it to us.

- We must know the measure that God gave us for our calling.

2. Our measure can grow as our faithfulness increases daily (2 Cor.10:14-15).

- Our faithfulness to God means that we serve the Lord in our daily work.

- We must choose to be faithful in what we do everyday.

- God wants to trust us with more of His power and blessings!

3. The measure of ruling anointing comes because God approves our life (2 Cor.10:18).

- The measure of power increases when God approves our daily life.

- We are to walk in love if we want more power. Love gives power to faith (Gal.5:6)

- If we are faithful with what we are doing now, God can trust us with a little more power.

​4. We must know the measure of our faith and our grace (Romans 12:3,6).

- The grace of God is the power of God. It is the ability of God in us and through us.

- Only humble Christians can get the grace and the power of God (James 4:5-6).

- More grace comes when we submit to God and His Word.

Let us in this season focus on how to increase the anointing that God has already given to us.
Some of us might have already lost the anointing of power, but the anointing of the Holy Spirit in us has not gone away (1 John 2:20,27).
Let us let the Holy Spirit lead us into the increase Anointing!

All for the Power of God to rest on us!
Apostle Gaius Lawrence


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?