見出し画像

使徒的・預言的啓示「私たちの父なる神のケアを経験するには!」ゲヤス・ローレンス

使徒的・預言的啓示「私たちの父なる神のケアを経験するには!」

親愛なる平和に満ちた聖徒の皆様!

1ペテロ5:6, 7は、このように言っています。「あなたがたは、神の力強い御手の下にへりくだりなさい。神が、ちょうど良い時に、あなたがたを高くしてくださるためです。あなたがたの思い煩いを、いっさい神にゆだねなさい。神があなたがたのことを心配してくださるからです」。
私たちが神の御手の下に来る時、神はちょうど良い時に私たちを高くしてくださいます!
私たちは、私たちの父なる神が私たちのことを気にかけてくださっておられることを信じなければなりません。

私たちの父なる神の驚くべきケアと愛を経験するためには、私たちは聖書の教えから3つのことを信じなければなりません。

1. 私たちは神の子たち、また神の相続人です (ガラテヤ4:1〜7)

- 私たちが新生した時、私たちは神の子たちとなりました。しかし、私たちは自分たちが神の相続人であることも知っています。

- 私たちは天国に行くためだけに、救われたのではありません。私たちの父なる神は私たちに、今この地上で、ご自身の栄光と力を楽しんで欲しいと願っておられます。


2. 私たちは自分たちの父なる神が私たちの味方であり、私たちに敵対しておられないことを信じなければなりません (ローマ8:29〜33)。

- 私たちはすでに神の家族の一員なのです。神は私たちに敵対しておられません。神は、自分の子供たちを愛する親と同じように私たちを愛しています。

- 多くの場合 私たちは罪を犯すゆえに神が私たちに敵対していると思ってしまいます。いいえ、違います! 神は私たちをきよめ助けたいと願っておられます。


3. 私たちの父なる神は、私たちが必要なものをご存じです (マタイ6:32)

- イエスは私たちに、心配してはならないと教えました。なぜなら 私たちの父なる神は私たちを見ておられ、私たちが必要としているものを知っておられるからです。

- 神の気遣い・ケアを経験しないようにさせているのは、たいてい罪ではありません。それは天の私たちの父なる神に対する、私たちの信頼の欠如なのです。


では私たちは、私たちの父なる神のケアをどのようにして経験するのでしょう?

1.自らへりくだり、私たちが自分たちの父なる神を必要としていることを認めましょう。
2.私たちの父なる神に、自分の思い煩いをゆだねましょう。私たちの愛なる天の父に、私たちが心配している全てのことを投げ渡しましょう。
3.ちょうど良い時に、神が私たちを高めてくださるのを許しましょう。私たちは毎日、神のケアを経験することができます!

来週、ジョシュア・ミルズ師とその家族が大阪と東京に来てくださることを覚えましょう!
神の栄光を楽しみ、また奇跡やしるしや不思議を見る準備をしましょう!

すべては私たちの父なる神の愛のため!
使徒 ゲヤス・ローレンス


Apostolic Prophetic Revelation-How to experience the care of God our Father!

Dear peaceful saints!

1 Peter 5:6,7 says, “Humble yourselves therefore under the mighty hand of God, that He might exalt you in due time: casting all your care upon Him, for He cares for you.”
When we come under the hand of God, God will exalt us in due time!
We have to believe that our Father God cares for us.

To experience the amazing care and love of our Father God, we must believe in 3 things from the Bible.

1.We are the children of God and we are heirs of God (Gal.4:1-7).

- When we were born again we became children of God. But we also know that we are heirs of God.

-We are not just saved to go to Heaven. God our Father wants us to enjoy His Glory and power now on this earth.

2.We must believe that our Father God is for us and not against us (Rom.8:29-33)

-We are already in the family of God. God is not against us. He loves us as any parent would toward their children.

-Many times we think that because we sin, God is against us. No! God wants to cleanse us and help us.

3.Our Father God knows what we need (Mt.6:32)

-Jesus told us not to worry because God our Father sees us and knows what we need.

-It is not usually sin that is causing us to not experience the care of God. It is our lack of trust in our Heavenly Father God.

So how do we experience the care of our Father God?

1.Lets humble ourselves and admit to God that we need our Father God.
2. Lets cast our cares to our Father God. Lets throw all the things we are worried about to our loving Heavenly Father.
3.Lets allow God to exalt us in due time. We can experience the care of God daily!

Let us remember that Joshua Mills and his family are coming to Osaka and Tokyo next week!
Lets get ready to enjoy the Glory of God and see miracles, signs and wonders!

All for the Love of our Father God!
apostle Gaius Lawrence

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?