見出し画像

使徒的・預言的啓示「聖霊の3つのバプテスマを経験するには!」ゲヤス・ローレンス

親愛なる打ち勝っておられる聖徒の皆様!

私たちは今、ペンテコステの祭りにさらに近づきつつあります。
ペンテコステの季節は私たちが神の国を拡大するために、神の目的に自らを献身させていく時です。
これは私たちの人生において、次のレベルの力の油注ぎを受け取る時でもあります。
そこで信者が主とともに経験しなければならない、3つのバプテスマがあります。

以下がその「3つのバプテスマ」です。

​1.聖霊による、悔い改めのバプテスマ (ローマ6:3〜7、1コリント12:13、ガラテヤ3:27、コロサイ2:12)。
-救いを受ける時、聖霊は私たちの霊を再創造しに来られます。

-私たちの霊は新生して(新しく生まれ)ますが、私たちの魂と体は変わってはいないのです(ヤコブ1:21)。

-水の洗礼式は、新生した(新しく生まれた)時に起こったことに対し、結果として現われるしるしです。

-私たちの魂は依然として、聖書のことばの力によって救われなければならないのです。

​2.聖霊のバプテスマ (マタイ3:11, 14、使徒2:1〜11、使徒19:1〜7)。
-これは、私たちが聖霊によってバプテスマを受ける(聖霊によってバプテスマされる)時のことを言います(使徒1:5〜8)。

-聖霊の満ち満ちたさまは、私たちの魂と私たちの体に働きます(ローマ8:14〜16)。

-聖霊は私たちが祈り、聖書を理解し、聖さのうちに歩むことを導き、また助けてくださいます。

3.力と火のバプテスマ (マタイ3:11, 14、使徒10:38)。
- 神の力は、単に私たちの人生だけのためにあるのではありません。神の力は、他の人々を変革する力なのです(使徒1:5)。

- 神の力は地上における神の国の働きのために、神が私たちに行なうようにと召されたことを私たちに行なうようにさせます(使徒26:18、ヨハネ14:12)

- 神の力は人々を来るようにさせる、神の磁石です(ルカ4:14)。 私たちの「うちに」あるイエスの力は、私たちの日々の歩みのためにあります。私たちの「上に」臨む力は、働きや仕事のためにあります。

どのようにして 私たちは救いを受けるのでしょう?
イエスが自分の罪のために死んで、よみがえったことを信じることによってです。​
​そうして次に、イエスを「主」として、あなたの心に受け入れましょう。

どのようにして 私たちは聖霊の満たしを受けるのでしょう? ​
​自分の霊、魂、体をイエスにゆだね、またイエスと聖書のことばに従うことを選ぶことによってです。

どのようにして 私たちは聖霊の力を受けるのでしょう? ​
​神の力は私たちの上に、少しずつ臨みます。神の力は受け取ることができ、また失うこともあります。​
​これは私たちの力ではなく、神の力です。 神の力は私たちが神に信頼されるにしたがって、臨みます。
日々主を待ち望み、主の臨在を求めることが、私たちに新しいレベルの力を受けるようにさせます(イザヤ40:29〜31)。

イエスが私たちに与えたい新しいレベルの力を、この季節に受けましょう。
私たちは一つのレベルの力から次のレベルの力へと動きます。
私たちがこの季節に信頼できることを神に見せましょう!

すべては新しい油注ぎのために! ​
​使徒 ゲヤス・ローレンス

Apostolic Prophetic Revelation-How to experience the 3 baptisms of the Holy Spirit!

Dear overcoming saints!

We are now getting closer to the Feast of Pentecost.
It is time when we dedicate ourselves to the purpose of God to extend the Kingdom of God.
It is also a time to receive the next level of anointing of power for our lives.
There are three baptisms that a believer must experience with the Lord.

Here are the three baptisms:

1.The baptism of repentance by the Holy Spirit (Romans 6:3-7; 1 Cor.12:13; Gal.3:27; Col.2:12).
- At salvation, the Holy Spirit comes to recreate our spirit.

-Our spirit is born again but our soul and body has not been changed (James 1:21).

-The water baptism is a sign of what happened at the new birth.

-Our soul must still be saved by the power of the Word of God.

2.The baptism of the Holy Spirit (Mt.3:11,14; Acts 2:1-11; 19:1-7).
-This is when we are baptized by the Holy Spirit (Acts 1:5-8).

-The fullness of the Holy Spirits works in our soul and our bodies (Romans 8:14-16).

-The Holy Spirit leads us and helps us to pray, to understand the Bible and also to walk in holiness.

3.The baptism of Power and Fire (Mt.3:11,14; Acts 10:38)
-The power of God is not just for our own lives. It is the power to transform others (Act 1:5).

-The power of God causes us to do what God has called us to do for His Kingdom work on earth (Acts 26:18: John 14:12).

-The Power of God is a Divine Magnet that causes people to come (Luke 4:14).

-The power of Jesus in us is for our daily walk. The power on us is for work.

How do we receive salvation?
​By believing that Jesus died for our sins and rose again. Then receive Jesus as Lord in to your heart.

How do we receive the fullness of the Holy Spirit?
​By surrendering our spirit, soul and body to Jesus and to choose to obey Him and His Word.
​​
How do we receive the power of the Holy Spirit?
​The power of God comes upon us little by little.
The power of God can be received, and it can also be lost. It is not our power, but it is the power of God.
The power of God comes as we are trusted by God.
Daily waiting on the Lord and seeking His presence causes us to receive a new level of power (Isaiah 40:29-31).

Let us in this season receive the new level of power that Jesus wants to give us.
We go from one level of power to the next level of power.
Lets show God that we can be trusted in this season!

All for the new anointing!
Apostle Gaius Lawrence​


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?