見出し画像

使徒的・預言的啓示「聖霊の現われを活性化する3つの方法!」ゲヤス・ローレンス

親愛なる油注がれた聖徒の皆様!

私たちが まず主に仕えることをもう一度選び取るため、また神の国とその教会に私たちの人生を捧げるために、私たちはペンテコステの祭りをたったいま祝ったばかりです。
私たちが自分の人生を主に捧げるにしたがい、主は私たちの人生においての全ての必要を備えてくださいます(マタイ6:33、ピリピ4:19)。

私たちの人生において、聖霊の2つの主要な働きが存在します。
一つ目は、聖霊がご自身のご人格で私たちを満たす時です。私たちはこれを、聖霊の実と呼びます(ガラテヤ5:22〜23)。
聖霊は日々私たちを助けるために、聖霊の9つの賜物 (“charisma” - 無償の賜物) を通してもご自身を現わしてくださいます (1コリント12:4〜11)。

御霊の9つの現れは:
1. 知恵のことば (“logos”)。

2. 知識のことば (“logos”)。

3. 信仰

4. 癒しの賜物 - 賜物は複数形。

5. 奇跡 (“dunamis”) の働き (“energema” - エネルギー) - “力” の働き。(新改訳第3版と2017年版「奇跡を行う力」)。

6. 預言

7. 霊を見分ける力

8. 種々の異言(新改訳第3版は「異言」とだけ訳し、「種々」を欠く)。

9. 異言を解き明かす力


そこで私たちの日常生活において、私たちはどのようにして聖霊の現れをさらに見ていくのでしょうか?


1. 私たちは 御霊によって歩むべきです(ガラテヤ5:16)。

- 私たちは一日中、聖霊と一緒に歩み、また語る必要があります。
自分の家、自分のビジネス、信仰によって皆さんが行くいかなる場所においても聖霊と一緒に散歩している自分を想像し、また聖霊に喋ってください。

- 聖霊は私たちが行くどのような場所においても、一緒に行かれます!
聖霊は、私たちを決して離れることはありません。


2. 私たちは 肉によってではなく、御霊によって導かれるべきです(ガラテヤ5:18)

- 私たちの体やたましいが私たちを導くことも、あるいは聖霊が私たちを導くこともできます。私たちは、主の臨在によって導かれることを選ばなければなりません。

- 私たちが聖霊で導かれれば導かれるほど、聖霊はご自身の聖さとその平安によって私たちを導いていかれます。


3. 私たちは 御霊にあって生きるべきです(ガラテヤ5:25)

- 私たちは自分のうちにある、イエスの臨在の満ち満ちたさまのうちに生きなければなりません。 私たちは、聖霊の臨在を受け続けなければなりません。

- 私たちは、神の臨在と神の栄光のために生きるべきです。
私たちは、キリストと神の国の福音のために生きるべきです!


活性化:
1.
聖霊に 自分のあらゆる部分を満たすよう願い求め、1分待ちましょう。
2. 聖霊に ご自身の聖さや愛で満たすよう願い求め、1分待ちましょう。
3. 聖霊に ご自身の力で満たすよう願い求め、1分待ちましょう。
4. イエスが、生ける川々がおのれの腹から流れ出るようになるといった、自分の腹の部分 (自分の “霊” ・心) をチェックしましょう。
5. 聖霊に 全ての状況において助けてくださるよう願い求め、5分待ちましょう。
知恵と知識のことばが来るので、自分の思いをチェックしましょう。それらを書き留めましょう。


すべては神の満たしのため!
使徒 ゲヤス・ローレンス


Apostolic Prophetic Revelation-3 ways to activate the manifestations of the Holy Spirit!

Dear anointed saints!

We have just celebrated the Feast of Pentecost where we choose again to serve the Lord first, and to give our lives for His Kingdom and His Church.
As we give our lives to serve the Lord, the Lord will supply every need in our lives (Mt.6:33; Phil.4:19).

There are two main works of the Holy Spirit in our lives.
The first is when the Holy Spirit fills us with His character.
We call this the fruit of the Holy Spirit (Gal.5:22-23).
The Holy Spirit also manifests Himself with the nine gifts (“charisma”-free gift) of the Holy Spirit to help us daily (1 Cor.12:4-11).

The nine manifestations are
1. Word (“logos”) of wisdom
2. Word (“logos”) of knowledge
3. Faith
4. Gifts of healing-plural
5. Working (“energema”-energy) of miracles (“dunamis”)-working of “powers”
6. Prophecy
7. Discerning of spirits
8. Different kinds of languages
9. Interpretation of languages


So how do we see more manifestations of the Holy Spirit in our daily lives?


1. We should walk in the Holy Spirit (Gal.5:16)

- We need to walk and talk with the Holy Spirit all day long.
See yourself taking a walk with the Holy Spirit in your house, your business, and wherever you go by faith and talk to Him.

- The Holy Spirit goes wherever we go!
He will never leave us.


2. We should be led by the Holy Spirit and not by the flesh (Gal.5:18)

- Our body and soul can lead us or the Holy Spirit can lead us.
We must choose to be led by the presence of the Lord.

- The more we are filled with the Holy Spirit, He will lead us by His holiness and His peace.


3. We should live in the Holy Spirit (Gal.5:25)

- We need to live in the fullness of the presence of Jesus in us.
We have to keep on receiving the presence of the Holy Spirit.

- We should live for the presence of God and for the Glory of God.
We should live for Christ and for His gospel of the Kingdom!


Activation:
1. Ask the Holy Spirit to fill every part of you and wait for 1 minute.
2. Ask the Holy Spirit to fill you with His holiness and His love and wait for 1 minute.
3. Ask the Holy Spirit to fill you with His power and wait for 1 minute.
4. Check your stomach area (your “spirit” heart) where Jesus said the rivers will flow from your stomach (John 7:38).
5. Ask the Holy Spirit to help you in every situation and wait for 5 minutes.
Check your mind for wisdom and knowledge. Write it down.


All for the Fullness of God!
apostle Gaius Lawrence

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?