見出し画像

NHKラジオ「中高生の基礎英語 in English」49日目 再放送Topic4 Day2

●Weekly Topic
What kind of superpower do you want to have?

*今週は先週の再放送です。先週見落としていた所を復習していきます。

今日は Today's "takeaway phrase の表現に注目します。

●Today's "takeaway phrase
I wish I could have a superpower.
I wish I could ~:(現実では叶わないだろうけど)~だったらいいな。

例文

I wish I could fly to Australia like a bird to eat my friend's food.

I wish I could dance like a K-pop dancer.

I wish I could play the guitar like a rock star.

I wish I could spend all day reading books.

I wish I could throw a fast ball.

皆さんだったらどんな願いがありますか?

私も考えてみました。

I wish I could fly to my parents like a bird.

田舎に住む両親とここしばらく会えていないので、鳥の様に飛んで会いにいけたらいいな、と思いました。

それではまた明日!


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?