見出し画像

NHKラジオ「中高生の基礎英語 in English」29日目 再放送 Topic1 Day5

●Weekly Topic
Do you want to be famous?「あなたは有名になりたい?」

今週はTopic1の内容が再放送されます。

今日の放送では先ず今週の”takeaway"phrasesを再確認しました。
①I want be famous because I want to make people happy.
②I value my personal space and privacy.

そして福君、Vinay、Anandaが今週のTopicに関して話し合っていましたね。

●Fuku's opinion
I want to be famous. I love getting attention. My job getting attention. I want to make people happy with my performance and I want to give dreams to many people, especially kids. Sometimes I like getting attention, but I also value privacy and personal space.

●Vinay's opinion
I want to be a little famous because it would be fun to be a successful comedian, but I don't want to be very famous because I want to be able to go out without people bothering me.

●Ananda
I want to be famous. If I'm famous, I can use my power to speak to many people. So I don't like getting a lot of attention, but I like to be able to speak to many people at once.


今週のTopic1は2回再放送され合計3回も学習することができましたね。

復習を重ねていくと、放送中に出てくるそれぞれの意見がよく理解できましたし、音読するのもスムーズにできるようになったと感じました。

皆さんはいかがでしたか?

明日は今週の振り返りをしますのでよろしくお願いします!

*毎日の朝食の様子をnoteに書いています。よかったらこちらも見てみてください。

今日も最後まで読んでいただきありがとうございました。




この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?