見出し画像

NHKラジオ「Enjoy Simple English」学習記録 5/5 Ayrton Senna

Today's Story : Ayrton Senna

今日のストーリーをもう一度聞いて、次の質問に英語で答えてみましょう。

①1980年代半ば、日本でF1のレースがとても人気になりました。その理由は?

②Ayrton Sennaはワールドチャンピオンに何回なったのでしょうか?

③彼が偉大なドライバーであるという逸話が多くありますが、その中の一つとして何があげられていましたか?

④彼の最大のライバルは誰でしたか?

⑤彼は本田宗一郎に合った時泣いてしまいました。何故でしょうか?

いかがでしたか?

回答例

①One of the reason was because Honda's engines started being used in the cars. But the biggest reason may be because many people were fans of the Brazilian racing driver, Ayrton Senna.

②Three times.

③He controlled the brake pedal by stepping on it more than five times in one second.

④Alain prost.

⑤Because he was very happy to meet the person who made his car's engines.


明日のストーリー、マリーのはてな日記「How Do Airplanes Make Clouds?」も楽しみです!


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?