見出し画像

Easy English Introducing Yourself in English and Meeting New People / Japanese Language Script

Hi. My name is Lizzie and I'm five years old. I am in kindergarten and I have much fun every day. I love the stories our teacher tells us and I love my friends.

こんにちは、私の名前はリジー、5歳です。私は幼稚園に通っていて、毎日とても楽しいです。私は先生が話してくれるお話が大好きで、お友達も大好きです。

I was born in Germany, but I live in Minnesota United States. We moved here when I was two years old.

私はドイツ生まれですが、アメリカのミネソタ州に住んでいます。2歳の時にここに引っ越してきました。

I have a beautiful family: my mom, my dad, my brother, Tom and my sister, Sarah. We have great fun together.

私には素晴らしい家族がいます:母、父、兄、トム、妹のサラ。みんなで楽しく過ごしています。

My favorite activity in my leisure time is riding a bike.

休みの日の楽しみは自転車に乗ることです。

I've got a cute puppy and I love playing with it.

可愛い子犬を飼っていて、その子と遊ぶのが大好きです。

My favorite food is pizza.

好きな食べ物はピザです。

Hi, my name is Bernardo, but my friends call me Berni. I'm 9 years old and I am in the 3rd grade.

こんにちは、僕の名前はベルナルドですが、友達はベルニと呼んでいます。僕は9歳で小学3年生です。

I live in Mexico. It is an amazing country, with many fun places to go.

僕はメキシコに住んでいます。楽しい場所がたくさんある素晴らしい国です。

There are six people in my family, including me: my father, my mother, my two sisters and my elder brother. I am the youngest.

僕の家族は6人です。僕を含めて 父、母、二人の姉と兄です。僕が末っ子です。

I like reading books and watching movies with super heroes.

本を読んだり、スーパーヒーローがでてくる映画を観るのが好きです。

When I grow up, I'd like to become a police officer.

大人になったら警察官になりたい。

My favorite subject is Math, because I like solving problems.

好きな科目は数学です、問題を解くのが好きだからです。

I love sports. I'm crazy about swimming. I can swim a lot in one hour.

スポーツが大好きです。水泳に夢中です。1時間でたくさん泳げます。

My favorite food is fish and chips.

好きな食べ物はフィッシュ&チップスです。

Hi. My name is Robbie. I am 19 years old and I am a college student.

こんにちは、僕の名前はロビーです。19歳の大学生です。

I live in Manchester, U.K.

イギリスのマンチェスターに住んでいます。

I'm an only child. I haven't got any brothers or sisters, but I've got two very loving parents.

私は一人っ子です。兄弟はいませんが、大好きな両親がいます。

I study science and I'd like to become a scientist.

理系の勉強をしていて、科学者になりたいと思っています。

I'd love to be able to make new discoveries all the time.

常に新しい発見ができるようになりたいですね。

My favorite hobby is traveling and exploring new things.

趣味は旅行と新しいことの探求です。

One of my dreams is to be able to go hang-gliding someday in the future. It must be very exciting!

私の夢の一つは、将来、いつかハンググライダーに乗れるようになることです。それはとてもエキサイティングはずです。

I usually have a healthy life style. I eat lots of fruits and vegetables.

私は普段から健康的な生活をしています。野菜や果物をたくさん食べています。

Hi, my name is Ashley and I am 30 years old.

こんにちは、私の名前はアシュリー、30歳です。

I live in Sydney, Australia.

オーストラリアのシドニーに住んでいます。

I am married and I've got two beautiful children.

私は結婚していて、二人の可愛い子供がいます。

I am a teacher at a Primary School in Sydney and I absolutely love my job.

私はシドニーの小学校で教師をしていますが、この仕事が大好きです。

I enjoy gardening whenever I have free time.

空いた時間にはいつでもガーデニングを楽しんでいます。

I like watching family comedies with happy endings and I dislike drama and thrillers.

ハッピーエンドのファミリーコメディを見るのが好きで、ドラマやスリラーは嫌いです。

My favorite food is Japanese food. I think it is the healthiest food in the world.

好きな食べ物は和食です。世界で一番健康的な食べ物だと思います。

Excuse me, is this seat taken?

すみませんが、この席は空いていますか?

No, it's not, you may sit down.

大丈夫ですよ、座ってください。

Thanks. Do you happen to know which stop I should get off at, to be able to reach the centre of the city?

ありがとう 街の中心部に行くには どの駅で降りればいいか知ってます?

Of course, I can guide you there if you like, because I live right there.

もちろん、私はすぐそこに住んでいるから、よかったら案内するよ。

I'm so glad to hear that. Thank you. I'm Enna, by the way.

そう言っていただけて、とても嬉しいです。ありがとう。ちなみに私はエマ。

I'm Anne. Nice to meet you.

私はアンよ 初めまして。

Nice to meet you, too.

初めまして、こちらこそよろしく。

Where are you from, Emma?

どこから来たの エマ?

I'm from Poland. I came here to study Arts and Design.

ポーランドからよ。芸術とデザインを学ぶためにここに来たの。

How nice!

すごい、いいじゃん!

What about you? Are you in high school or in college?

あなたは?高校生か大学生?

I will graduate high school next year, then I'd like to study law.

来年高校を卒業して、それから法律の勉強をしたいと思っているんだ。

That sounds great. Do you live with your parents?

凄くいいじゃない 両親は一緒に住んでるの?

Yes. I live in a flat with my parents and my younger sister.

ええ。 私は両親と妹と一緒にアパートに住んでるの。

Were you born here in London?

ここロンドンで生まれたの?

Yes, I was. And I have always lived in London.

ええ。私はいつもロンドンに住んでいたの。

So what it's like to live in London?

ロンドンでの生活はどんな感じ?

There's always something going on, there's no reason to ever be bored. But I especially adore the parks with so many activities to enjoy. What about Poland?

いつも何かが起こっているから、退屈する理由がないよ。 でも私は特にたくさんのアクティビティが楽しめる公園が好き。 ポーランドはどう?

Well, Poland has much charm, beautiful villages and breathtaking landscapes. Maybe you'll get a chance to visit it one day.

ええ、ポーランドには沢山の魅力があって、美しい村々や息を呑むような風景が広がっているわ。いつか訪れる機会があるかもしれないね。

I really hope so. Well, we must get off the bus at the next stop.

本当そうなったらいいね。あ、次のバス停で降りないとだね。

Great! Let's go!

いいね!いこう!

Well, we finally reached your destination. Here it is.

ようやく着いた ここだよ。

Thank you so much for your help. It was so nice meeting you.

助けてくれてありがとう。会えてうれしかったわ。

It was nice meeting you, too. I have to go now. Stay in touch! Have a wonderful day!

私も会えてよかった もう行かないと 連絡してね!良い一日を!

You too!

あなたも!

Thank you for your support :) And than I look forward to your continuous support.