見出し画像

貴方は本当にレオナルド・ダ・ヴィンチを知っているのか?1-5

私のアイデアを説明します。レオナルド・ダ・ヴィンチは「謎を解く手掛かり」を残しているはずだと私の頭に閃いたのです。私は、その「手がかり」を見つけ出し「ペトロの右手問題」を解決すれば良いと思ったのです。


I will explain my idea. Leonardo da Vinci flashed in my head that he should have left a "clue to solve the mystery." I thought it would be good to find the "clues" and solve "Peter's right-handed problem".


さて、貴方は私がどの様な行動をしたと思いますか?私はそれを探したのです。貴方は私が何を探したか知りたいですか?それは「ペトロの逆さに持ったナイフ」と同じような右腕を探したのです。当然レオナルド・ダ・ヴィンチの絵画の中からそれを見つけ出そうとしました。私は難しい事を考えたわけではないのです。

画像1


What do you think I did? I searched for it. Do you want to know what I was looking for? It looked for a right arm similar to "a knife held upside down by Peter". Naturally I tried to find it in Leonardo da Vinci's paintings. I didn't think of difficult things.


レオナルド・ダ・ヴィンチの絵画の枚数は他の有名な画家に比べて、それほど多くはありません。しかし、あの「ペトロの右腕」と同じような場面を私は見つけることはできませんでした。レオナルド・ダ・ヴィンチは人体の解剖をしています。解剖のスケッチも多く残っています。それも私は調べました。しかし、あれほど限界に近い「手首の返し」で描かれたものを発見することはできませんでした。

画像2


               
The number of paintings by Leonardo da Vinci is not so large compared to other famous painters. However, I could not find a scene similar to that "Peter's right arm". Leonardo da Vinci is dissecting the human body. Many sketches of his anatomy remain. I checked that too. However, I couldn't find anything that was drawn with a "wrist turn" that was so close to the limit.


時間が経過しました。ユダの後ろにもう一人居たことを私は自慢する必要もなかった。自分の心の中で満足していればそれで良いと思っていました。しかし、私の絵画の知識がないことが私を助けてくれました。ある時、私はある絵画を見つけました。それは「アンギアーリの戦い」です。正確に言うとそれはデッサンです。その時は知りませんでしたが、このデッサンはルーベンスが模写したと言われているものです。正確言えば、ルーベンスがレオナルド・ダ・ヴィンチの壁画を模写したものです。さらに詳しく言えば、レオナルド・ダ・ヴィンチの壁画を模写した版画を見てルーベンスが模写したとされるデッサンでした。多分貴方は言うでしょう。「君はそんなことも知らないのか?」と・・・
私を笑って構いません。

画像3

         
Time has passed. I didn't have to brag that there was another person behind Judas. I thought it would be fine if I was satisfied in my heart. But my lack of knowledge of painting helped me. At one point I found a painting. It is "Battle of Anghiari". To be precise, it's a drawing. I didn't know at that time, but this drawing is said to have been copied by Rubens. To be precise, Rubens copied the mural painting of Leonardo da Vinci. More specifically, it was a drawing that Rubens allegedly copied by looking at a print that copied the mural painting of Leonardo da Vinci. Maybe you say. "Don't you know that?" ...
You can laugh at me.


先に言っておきますが、このルーベンスの模写と言われているデッサンはレオナルド・ダ・ヴィンチが描いたものです。この証明は私の目的ではありませんでしたが副産物として私に与えられました。最後まで読んでいただければそれを貴方は理解するでしょう。


As I said earlier, this drawing, which is said to be a copy of Rubens, was drawn by Leonardo da Vinci. This proof was not my purpose but was given to me as a "by-product". If you read it to the end, you will understand it.

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?