見出し画像

貴方は本当にレオナルド・ダ・ヴィンチを知っているのか?1-66

 さて、そうは言うものの、私は、どうやって妄想を具体的に書いて良いものか迷います。
フランソワ1世の立場からの推測ですが、彼はレオナルド・ダ・ヴィンチを最高の画家と認めていたのでしょう。だからこそ、レオナルド・ダ・ヴィンチを呼び寄せ、「クルーの館」に住まわせたわけです。しかし、レオナルド・ダ・ヴィンチは晩年を迎えていた。レオナルド・ダ・ヴィンチに新たに絵画を発注する気持ちはなかったのではないでしょうか。しかも彼の気まぐれな性格、絵画制作に時間がかかるなど、彼の事を理解したうえでの、招待だったはずです。フランソワ一世としては新進気鋭の画家の中から才能のある画家を見つけ出し自分の専属の画家を探していたのではないでしょうか。



Well, with that said, I'm wondering how to write a delusion concretely.
From the standpoint of Francis I, he probably recognized Leonardo da Vinci as the best painter. That is why Leonardo da Vinci was summoned to live in the Crew House. However, Leonardo da Vinci was in his later years. Perhaps he wasn't willing to order a new painting from Leonardo da Vinci. Moreover, it must have been an invitation after understanding him, such as his whimsical personality and the time it takes to make paintings. Francis I may have found a talented painter among the up-and-coming painters and was looking for his own painter.


その中の一人に、アンドレア・デル・サルトが候補として居たわけです。既に2枚も絵を購入していたとなると、専属の画家として彼は最有力候補であったと思われます。これもまた仮説ですが、フランソワ1世も自分の審美眼には自信があったはずです、さらに古今東西最高の審美眼の保有者、レオナルドにその判定を依頼した可能性もあります。それは作品であり、人物そのものの判定であったかもしれません。




Andrea del Sarto was one of them as a candidate. If he had already purchased two paintings, he would have been a strong candidate as an exclusive painter. This is also a hypothesis, but Francis I must have been confident in his "own aesthetic eye", and it is possible that he asked Leonardo, the owner of the best aesthetic eye in the east and west, to make that decision. It was the quality of the candidate's work and may have been a judgment of the candidate's personality itself.



この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?