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#13 マクドナルド様 (Dear McDonald's)

(English follows) コーヒーが飲める、Wifiがある、長い時間いても怒られない。去年の今頃はそういう場所を探して、家の近くをさまよっていました。シンガポールは政府の規制のため、オフィスに行けない日々が続き、一方自宅での仕事に飽きてしまい私は仕事のできる場所を探していた。オフィス街近くに住んでいるのでそもそも人が少なくなり、スターバックスなど有名なカフェはお店を閉じていたか、もしくは長時間滞在不可、もしくはパソコンを開くのは不可などのルールを設けていたなか、助けになったのがマクドナルド。近所の24時間営業のマクドナルドに夜向かっていると、光に集まる昆虫の気持ちがよく分かる。あの黄色いMに救いを求めているのだ。もう、足も靴下も向けて寝られない。

トレンドリサーチ社の2020年の調査によると、2020年4月の緊急事態宣言後にマクドナルドの使用回数が増えていると答えた人は13.8%。お、これは日本にもひょっとしたらお仲間が?上のグラフはそれの数字を年代別に見たもの。えーっと。10代、20代では約9%のところ、30代、40代、50代と増え続け、60代でようやく下がっている。おっと。オフィスにいけなくなったり、レストランが閉じたりして、ランチのバリエーションが減ったのか。でもそれだと世代で変わったりはしない?Uberなどに馴染みがなくて、開いてる店舗でテイクアウトみたいな人が増えたのかな?家に居づらい人が多くて、思わず外に出ちゃった、、、訳ではないですよね。うん、そんな訳ない(怯え)。

*上記文章は実データを使ってはいますが、ほぼ想像のフィクションです

 This time last year, I looked for a café where "opened", had good coffee & wifi and allowed me to stay long time. I wander from place to place around my house to find a place to work. I could focus on working at home. Living in CBD area, population is far less than usual. So cafe like Starbucks are closed or didn't allow people to stay longer/open their laptop. Then McDonald's saved me. When I headed down to McDonald's at night, I thought of insects gathering around lights. I felt something comfortable from Yellow M. It was addictive...

Trend Research survey in 2020 shows that 13.8% of people think that they go to McDonald's more often after covid-19. Ops, does it mean that many people had the same motivation as myself? The chart above is to show the data by age groups. Well, what does this mean?? % of people who answered "the frequency increased", increases as age goes higher till 50s. 10s around 9%, it goes up to 16.5% for 30s then 25.8% for 50s. Umm, lunch variation decrease due to the close of restaurant by emergency statement? No, it doesn't explain the gap in age groups. Elders are not familiar with delivery servise? Or they tend to go to the office more often for some reasons? I'm sure, it is not because they don't have space to stay at home or their family kick them out and ended up staying at McDonalds. I'm sure..

*This story uses real data but whole story is fiction.

Reference(参考)
1) Nihon trend research (2020), https://trend-research.jp/3038/

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