見出し画像

On My Youth English ver. - Wayv 威神V|日本語訳 歌詞 和訳


Oh, think I played out all of the cards I had
演じられるものは全て演じ切った

I know sorry’s just gonna make you mad
君をたくさん怒らせたこともわかってる

Now you’re acting up, I can’t pretend
君はわがままで、僕はもう装えない

I don’t know why
なぜだかわからないよ


Uh, and I know you never would bat an eye
君は絶対に瞬きをしなかった

When another guy steps to you  to try
他の男が君を悩ませていたとしても

So you feel you’ve been missing out
君はずっと何かを見逃していたね

and that hurts my pride
それが僕のプライドを傷つけていたことも気づいていたでしょ?

Uh, listen, um


All of these lies I told to you
僕が君に話した全ての嘘も

All of those highs I stole from you
君から盗んだ恍惚感も

It was all out of my control
全て僕には手に負えなかったんだ

But I really want you to know the truth
だけど僕は君に本当のことを知って欲しかったんだ


Blame it on my youth
僕の青春のせいにしていいから

Ay, ay, ay, you can blame it on that
それでいいから

Blame it on my youth
僕の青春のせいにしていいから

Ay, ay, that was in my past life
残るのは後悔の日々ばかり

Mmm-mmm, that was in my past life
もう終わったことだ

Way too much juice
エネルギーはたくさんあっても

Ay, ay, I can’t even walk right
正しく歩くことすらもできない

You say blame it on my youth
全部青春が悪いんだ


Ay, ay, that was iin my past life
後悔ばかりが残っている

Mmm-mmm, caught up in the past
過去にばかり這いつくばってる

I know they say that we’re too young
みんなは僕たちは若すぎるって言うんだろ

Every day we’re growing
だけど毎日成長しているはず

They say we’re too dumb
僕たちがバカだとでも言うんだろ

Problem is that we don’t know it
でも問題なのはそれを僕たちがわかっていないこと

Anyway, any day, any case we gon’ elevente
とにかく、いつどんなときでも僕たちは高め合ってきた

We gon’ mistakes
間違いだって犯した

We’ll get there even if it’s late
もし手遅れだったとしてもそこに辿り着くはずだった

Young, we wanna celbrate
僕たちは若い、共に祝おう

Love and we never hesitate
愛し合って、絶対にためらわなかっただろ

Hate that we miscommunicate
うまく分かり合えないことを僕たちは嫌った

Times that we wanna walk away
もうどこかに行くべきなんだ

Why why why yeah we play the game
ただのゲームだったのに、なぜ

Baby, win some, lose some it’s all the same
勝つ者もいれば負ける者もいる いつだって同じだ

Yeah, I could blame it on the rain
後悔を暴雨のせいにだってできた

I could blame it on the pain
痛みのせいにだってできた

I could blame in my ego
僕のエゴにだって

Put a cross against my blame
自分の責任にバツ印をつけなきゃ

But I’m way up and I’m trying to stay up
だけどずっと夜は耐えて向上してきたはずだ

I never wanna walk alone
1人で歩きたくなんかなかった

Just stay here in my zone
自分の殻の中に留まらせてよ

Baby, you know they say that love is all wrong
ねえ、みんなが愛は何もかも間違いだって言うだろ?

It feels so good but then you’re messed up
僕は心地良いけど君には取り返しのつかないことになってしまう

Just put me in the dock
僕を外に出さないでおいてよ

Yeah, I stand as the accused
僕は“悪いやつ”としているべきだね

No excuses, yeah, I’m guilty
言い訳なんてないよ 僕は有罪だ


Blame it on my youth, blame it on my youth
僕の青春をせめていいよ

Ay, ay, ay, you can blame it on that
それで良いから

Blame it on my youth
僕の青春のせいにして良いから

Ay, ay, that was in my past life
残るのは後悔ばかり

Mmm-mmm, that ws in my past life
後悔ばかりなんだ

Way too much juice
エネルギーは有り余っていても

Ay, ay, I can’t even walk right
歩くこともままならないんだ

Mmm-mmm I can’t even talk right
話すこともね

You say blame it on my youth
僕の青春のせいにして良いから

Ay, ay, that was in my past life
残るのは後悔ばかりだけど

Mmm-mmm cought up in the past
過去に這いつくばろうとしている

Maby I had to lose you to know how good I had it
より良くしていくには君を手放すべきだったんだ

To know how good that wa were
僕たちがうまく行くために

To know I’m deep in regret
僕がものすごく後悔しているって知ってもらうために

Now your surface is cold
今君の表面は冷たいけれど

Now you’re burnt to that core
心の中は燃えている

Perfect picture is torn on the floor
完璧だった絵は引き裂かれて床に落ちたまま

So I need to tell ya
教えてよ


Blame it on my youth
僕の青春のせいにして良いから

All of those lise I told you
僕が君についた嘘も

All of tose highs I stole from you
君から盗んだ恍惚感も

It was all out of my control
もう僕には手に負えないよ

But I really want you to know the truth
だけど君には真実を知って欲しかったんだ

Blame iy on my youth
僕の青春のせいにしていいよ

You can blame it on, you can blame it on that
それで良いからさ

Blame it on my youth
僕の青春のせいして良いから

Ay, ay, that was in my past life
残るのは後悔ばかり

Mmm-mmm, that was in my past life
後悔しか僕の人生には残ってない

Way too much juice
エネルギーはたくさんあっても

Ay, ay, I can’t even walk right
正しく歩くことも

Mmm-mmm , I can’t talk right
話すこともままならないんだ

Got me and truth, yeah
僕のことも、真実も受け入れてよ

Blame it on my youth
僕の青春のせいにして良いから

You can blame it on, you can blame it on my youth
良いよ、僕のせいにして良いから

Blame it on my youth
僕の青春のせいにして良いから


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?