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【EL Vol.8】労働需要のショックに対する雇用の弾力性、通勤の重力方程式:Commuting, migration, and local employment elasticities

国際貿易における重力方程式(Gravity Model)では、取引する両国のGDPが大きいほど2国間の貿易額が増加し、反対に、両国の距離が遠いと額が減少すると考える。Monteら (2018) は地域の労働市場を分析において通勤に注目し、重力方程式をベースとしたモデルを開発した。

Abstract

We provide theory and evidence that the elasticity of local employment to a labor demand shock is heterogeneous depending on the commuting openness of the local labor market. We develop a quantitative general equilibrium model that incorporates spatial linkages in goods markets (trade) and factor markets (commuting and migration). We quantify this model to match the observed gravity equation relationships for trade and commuting. We find that empirically-observed reductions in commuting costs generate welfare gains of around 3.3 percent. We provide separate quasi-experimental evidence in support of the model's predictions using the location decisions of million dollar plants.

要約

労働需要ショックに対する地域雇用の弾力性は、地域労働市場の通勤開放性に応じて不均質であるという理論と証拠を提供する。本研究では、財市場(貿易)と要素市場(通勤と移動)の空間的なつながりを組み込んだ定量的な一般均衡モデルを開発した。このモデルを定量化し、貿易と通勤に関する重力方程式の観測関係と一致させる。その結果、経験的に観測された通勤コストの削減により、約3.3%の厚生利益が得られることがわかった。さらに、このモデルの予測を裏付ける準実験的な証拠を、100万ドル規模の工場の立地決定を用いて示している。

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MLA

Monte, Ferdinando, Stephen J. Redding, and Esteban Rossi-Hansberg. "Commuting, migration, and local employment elasticities." American Economic Review 108.12 (2018): 3855-90.

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