【和訳】 Arcadia / Lana Del Rey



My body is a map of LA
私の体はLAの地図

I stand straight like an angel
天使のように真っ直ぐ立っている

with a halo
後光と共に

Hangin' out the Hilton Hotel window
ヒルトンホテルの窓からぶら下がるの

Screamin', "Hey, you, baby, let's go"
"ベイビー、もう行こうよ"と叫びながら

My chest, the Sierra Madre
私の胸はシエラマドレ山脈のよう

My hips, every high and byway
私の腰骨は脇道や高速道路のよう

That you trace with your fingertips like a Toyota
あなたの指先がトヨタ車のようになぞっていく

Run your hands over me like a Land Rover
ランドローバー車かのように手で触れてみて


In Arcadia, Arcadia
アルカディアでは 

All roads that lead to you
全ての道があなたに繋がっていくの

as integral to me as arteries
動脈のように必要不可欠な存在で

That pump the blood that flows straight to the heart of me
私の心臓にまっすぐ送り込まれてくるの

America, America
アメリカでは

I can't sleep at home tonight,
今夜は家で眠れそうにないの

send me a Hilton Hotel
ヒルトンホテルに送ってよ

Or a cross on the hill,
ハリウッドの丘を越えて

I'm a lost little girl
私は小さな迷える女の子だけど

Findin' my way to you,
あなたへ向かう自分の道を探してる

Arcadia
アルカディアで



My body is a map of LA
私の体はLAの地図

And my heart is like paper,
私の心はまるで紙のよう

 I hate you
あなたのことが嫌い

I'm not from the land of the palms,
私はヤシの木の国出身じゃないから

so I know I can't stay here
ここにはずっと居られないって分かってる

I'm not native, but
ここが地元じゃないから でも

My curves, San Gabriel all day
私の体の曲線はいつでもサンガブリエルのよう

And my lips like the fire licks the bay
私の唇は入り江を舐める炎のよう

If you think that you know yourself,
自分自身の事をよく分かってると思うなら

you can come over
私の元に来て

Lay your hands on me like you're a Land Rover
ランドローバー車のようにその手を重ねて


In Arcadia, Arcadia
アルカディアでは

All roads that lead to you as integral to me as arteries
全ての道があなたへと続くの 動脈のように必要な存在で

That get the blood flowing straight to the heart of me
その血はこの心臓に真っ直ぐ送り込まれてくる

America,
アメリカでは

 I need a miracle
私には奇跡が必要

I can't sleep at home tonight,
今夜は家で眠れそうにない

send me a Hilton Hotel
ヒルトンホテルまで送ってよ

Or a cross on the hill,
ハリウッドの丘を越えて

I'm a lost little girl
私はちっぽけな迷える女の子だけど

Findin' my way to you,
あなたに続く自分の道を探してる

Arcadia
アルカディアで


They built me up three-hundred feet tall
彼らは300フィートの高さまで私を讃え上げた

just to tear me down
引きずり落とす為だけに

So I'm leavin' with nothing
私はここを出て行くけど

but laughter, and this town
笑いと、この街だけが残る

Arcadia
アルカディア

Findin' my way to you
あなたへと続く自分の道を探してる

I'm leavin' them as I was, five-foot-eight, 
5フィート8インチだった頃の自分のまま、彼らの元を去るの

Western belt
ウエスタンベルトと

 Plus the hate that they gave
彼らに貰った憎しみもね

By the way, thanks for that,
それでも感謝してるから

on the way, I'll pray for you
どこか途中であなたの為に祈るわ

But you'll need a miracle,
でもあなたには奇跡が必要でしょ

America
アメリカ

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?