【和訳】 love is embarrassing - Olivia Rodrigo



i told my friends you were the one
私の運命の人は、あなただって友達に話した

after i’d known you like a month
知り合って1ヶ月くらいだったのに

and then you kissed some girl from high school
そしたらあなたは高校の同級生とキスしたの

and i stayed in bed for like a week
私は1週間くらい寝込んだわ

when you said space was what you need
距離を置きたいってあなたに言われた時に

waited by my phone like a goddamn fool
電話してくれるのをバカみたいに待ってた


and now it don’t mean a thing
そして今は、もうどうでもいい

god love’s fucking embarrassing
あぁ 恋ってクソ恥ずかしい

just watch as i crucify myself
自分を磔刑にする私を見ていて

for some weird second string loser who’s not worth mentioning
名前を言う価値もない二軍の変な負け犬のことでね

my god, love’s embarrassing as hell
あぁ、恋って本気でクソ恥ずかしい


and i consoled you while you cried over your ex girlfriend’s new guy
元カノに彼氏が出来て泣いてるあなたを慰めてた私

my god, how could i be so stupid
あぁもう、私って何であんなにアホだったの

you found a new version of me
新しいバージョンの私を見つけたあなた

and i damn near started world war 3
本気で第三次世界大戦を起こしてやろうかと思った

jesus, what was i even doing
イエス様、私は何をしてたんでしょうか


cuz now it don’t mean a thing
そして今は、もうどうでもいい

god love’s fucking embarrassing
あぁ、恋ってクソ恥ずかしい

just watch as i crucify myself
自分を磔刑にする私を見ていて

for some weird second string loser who’s not worth mentioning
名前を言う価値もない二軍の変な負け犬のことで

my god, love’s embarrassing as hell
あぁ 恋って本気でクソ恥ずかしい

i give up give up
もう無理だ

i give up everything
全部あきらめてやる

i placed my bets and
賭けてみたけど

it’s not worth anything
何の価値も無かった

i give up give up
もう無理

but i keep coming back for more
だけど私はまた戻って来てしまうの

now it don’t mean a thing
今となっては、どうでもいい

god, love’s fucking embarrassing
あぁ、恋ってクソ恥ずかしい

just watch as i crucify myself
自分を磔刑にする私を見ていて

for some weird second string loser who’s not worth mentioning
名前を言う価値もない二軍の変な負け犬のことでね

my god, love’s embarrassing as hell
あぁ、恋って本気でクソ恥ずかしい

yeah, yeah, i give up give up
もう無理よ

i give up everything
全部あきらめてやる

i’m planning out my wedding with some guy i’m never marrying
確実に結婚できる訳ない男たちとの結婚式まで妄想し始めちゃってる

i’m giving up i’m giving up
もうダメだ あきらめるわ

but i keep coming back for more
なのにまた戻って来てしまう

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?