ONE OK ROCK "20/20" 和訳と解釈

Back then always thought that you had my back
You were just there to stab it
Hindsights 20/20 should've seen it then
Maybe I should get glasses

あのときはお前がいつでも僕の背中を守ってくれると考えていた
後ろから刺すために突っ立っていただけなのに
後悔先に立たずとはこのことだよ
眼鏡をかけておくべきだったかな

Screw me over like you didn't my name
Oh, I was so convinient
I don't know why you wana play me like a game
True colors show

赤の他人かのように僕を騙して
僕はなんて便利な奴だったんだろうね
ゲームみたいに僕で遊びたがる理由が分からないよ
お前の本性が見えてきたぞ

Now I can see exactly who you are pretending
We used to be alright, don't lie
'Cause now I can see thet you were never honest with me
I will never let you back into my life

今なら分かるよ
お前が偽者以外の何でもないと
「私たちはちゃんとやっていた」だと?嘘をつくなよ
だってもう分るんだ、お前は僕に一度だって正直じゃなかったことが
二度と僕の人生には踏み込ませない

さっきまでここにいたはずのあなたはどこへ?
一切見返りを求めないなんて嘘ならべ
何かが壊れる音がして なお絶妙なバランスで
首の皮一枚でつながったお前さ

Now I can see exactly who you are pretending
We used to be alright, don't lie
'Cause now I can see that you were never honest with me
I will never let you back into my life
Sick

今ならお前の正体がはっきりと分かるんだ
「私たちはちゃんとやっていた」だって?よくそんなことが言えたな
だって今は分かるんだ、お前は嘘しか言わなかったって
二度とその面は見たくない

Now I can see exactly who you are pretending
We used to be alright, don't lie
'Cause now I can see that you were never honest with me
I will never let you back into my life

今になってやっとわかったよ お前の薄汚さが
「私たちは大丈夫だった」か、もう口を開くな
僕に何をしてきたか、お前が一番分かっているだろう
一生そこで立ち尽くしていればいい

〈引用〉
ONE OK ROCK "20/20"


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?