ONE OK ROCK "Vandalize" 和訳と解釈

Sound the alarm
Shatter me like glass
Coverd in scars
But roses are coming through the clacks

終わりの音が聴こえる
僕はガラスのように粉々だ
傷は埋めたけど、愛がひびを伝わってくる

Time that you killed
You promised to help me rebuild 
You caught me off guard
Sound the alarm

あっという間に消え失せた時間
交わした約束
油断したよ
本当に終わりだ

Said you'd keep me safe now you're tearing me down
Am I laid to waste now that  you're not around
Come and leave your maek  Vandalize my heart

君は僕を守るといった
今僕の身体はズタズタだ
君がそばにいないと僕はダメなのかな
君の記憶が 心までぶっ壊していく

Fuck the pain away  My bed is in ruins
Need you in my veins Don't know how you do it
Come and leave your mark Vandalize my heart

痛みは忘れた 安息の場所なんてない
君は必要不可欠な存在だけど どうしたらいいか分からない
君の記憶にしがみついている 心が壊れないように

描かれていたモナリザは君のようさ 冷たくて後をひく微笑みがさ
カラクリじかけの魔法で 壊されて狂うように 
何回もTrip そして君にAddしたいのに
掴みようのない そうシルクのように

Said you'd keep me safe now you're tearing me down
Am I laid to waste now that you're not around
Come and leave your maek Vandalize my heart

一緒に戦うといった君が 今僕の身体を引き裂いている
君が近くにいないと 右も左も分からないんだ
心を犠牲にして 君の足跡を追っている

Fuck the pain away My bed is in ruins
Need you in my veins Don't know how you do it
Come and leave your mark Vandalize my heart

何も感じない 横になれる場所もない
君が僕の身体を動かしていたんだ 君は知る由もないだろうけど
君の記憶が 僕の心を蝕んでいく

Oh, you're fucking crazy hete me
Love you breaking bottles on the pavement 
Just to watch them crash

僕を憎むなんて 君はマジでイかれてる
君が公然の場で全てをさらけ出すのは最高だ
壊れるまで観察するんだ

全てを失っても君はまだ そこにいると信じたかった
Come and leave your mark Vandalize my heart

君の足跡を必死に探している もう心がもたない

虚しくても終わらせれない 諦めるほど強くはない
Come and leave your mark Vandalize my hear

いっそのこと 君の足で僕の心を踏みつぶしてよ

何もなくなってから気付いた はじめから君はいなかった
Come and leave your mark Vandalize my hear

もう道標はないけど 以前までの僕とは違う

〈引用〉
ONE OK ROCK "Vandalize"

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?