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男性と女性の脳の違いって何?

今日はアーカイブで #杉田敏  さんの
英語のレッスンを聴いていると、この方の名前が出てきた。

彼女の名前は、フェイス・ポップコーン

「あなたは幸せですか」という一つの質問だけで、

「コクーニング」「ホームショッピング」など
数々のトレンドをいち早く指摘してきた。

1年先2年先ではなく、5年先10年先といったスパンで
トレンドを予測するので

「フューチャリスト」「マーケティング界のノストラダムス」
の異名をもつらしい。

ずいぶん古いけれど、日本語で訳された本もあったりして
面白そうなので購入してみた

このYOUTUBEも面白い。

彼女が買うわけ、会社が伸びるわけ: 女性を魅きつけるマーケティング8つの法則 | フェイス ポップコーン, リース マリゴールド, 野中 邦子 |本 | 通販 | Amazon


I wrote a book called "Evolution" a few years ago. It mainly discusses the female brain and how it's completely different from the male brain. If you ask a man, "Do you understand what your wife or girlfriend is talking about?" and he answers truthfully, most of the time, he'll say, "I have no clue." This is truly a battle between the sexes as if we live on different planets.

I'll explain why men can't understand what women are saying, and solve all your marital and relationship problems right now. A woman's brain constantly alternates between the left and right hemispheres—left, right, left, right. That's why they can say, "I'm going to pick up the kids," "I need to go shopping," "Is it raining?" "What do you think?" "Oh, there's a stain on your clothes," all in one continuous flow. This has its roots in prehistoric times. Women had to be constantly aware of their surroundings, like keeping an eye out for a lion while stirring food, so they developed peripheral vision.

On the other hand, a man's brain operates like this: left, left, left, left, left, right, right, right, right, right, right, right, right, right, right, right If you don't believe me, try switching topics quickly when talking to a man. He'll often say, "What are you talking about?" as he's still thinking about the topic from a few sentences ago.

This difference causes a lot of tension in relationships. A man's brain works this way because, in prehistoric times, they had to focus on chasing prey, hitting it with a club, and bringing it back home to feed the family.

Once you understand this difference, you won't be angry anymore. Knowing the facts will make you much happier. The same applies when women purchase products. I'm a marketing expert, and, indeed, advertising is not very effective for women. They often think, "They paid for this ad, so I'm not buying it." But women want to understand the social meaning behind a product, like "What does this company stand for?"

私は数年前に「進化」という本を書きました。それは主に女性の脳についての本で、男性の脳とは全く異なることについて述べています。男性に「妻や彼女が何を言っているのか理解していますか?」と尋ねると、正直に答える日であれば、ほとんどの男性は「全く分からない」と言うでしょう。これはまさに性別間の戦いであり、まるで別の惑星の住人のようです。

男性が女性の言葉を理解できない理由を説明します。今すぐあなたの結婚や人間関係の問題を解決しますよ。女性の脳は「左、右、左、右」と絶えず交互に働きます。ですから、彼女たちは「子供を迎えに行く」「買い物に行く」「雨が降っている?」「どう思う?」「あ、あなたの服に汚れがあるよ」と次々と話題を変えながら会話を続けるのです。これは先史時代に理由がありました。彼女たちはライオンが飛び出してくるかもしれない状況に常に備え、周囲を観察しながら食べ物をかき混ぜ、周辺視野を使って物事を見ていたのです。

一方、男性の脳は「左、左、左、左、左、左、右、右、右、右、右、右」といった具合に動きます。もし信じられないなら、男性に急に話題を変えてみてください。彼は「何の話をしてるんだ?」と混乱し、数段前の話題についてまだ考えていることが多いでしょう。

これが人間関係に多くの緊張を生む理由です。男性の脳がこのように働くのは、彼らが先史時代に一方向に集中して獲物を追い、クラブでそれを打ちのめし、家に持ち帰り、家族を養ったからです。

この違いを理解すれば、もう怒ることはなくなるでしょう。事実を知ることで、あなたはもっと幸せになるはずです。女性が製品を購入する際にも同じことが当てはまります。私はマーケティングの専門家ですが、女性に対して広告があまり効果的でないことも事実です。彼女たちは「お金を払って宣伝しているんだ」と思い、買わないことが多いのです。しかし、女性は製品の背後にある社会的な意味、つまり「その会社は何を支持しているのか」を理解したいと思っているのです。


#FaithPOPCORN #C =勇気L=手放すI=見抜くC=決意K=ノウハウ
#新しい人生に踏み出すために手探り #やりたいことを明確にすれば成功が待っている  # 消費者のトレンドを分析 #未来を拓く17の事例紹介

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