見出し画像

【今日のビジネス英語】会議:会議をはじめる

今日出会ったビジネスで使える英会話の表現やスタンスを、例文や解説を含め、英語と日本語でまとめています。

今日のお題

会議:会議をはじめる

In order to flow everything smoothly, we should follow these steps when starting a meeting:
• Share the purpose
• Assign roles after getting the individual’s approval
• Check the agenda with attendees

(↑すべてをスムーズに進めるために、ミーティングを開始するときは、次の手順に従う必要があります。
•目的を共有する
•個人の承認を得てから役割を割り当てる
•参加者と議題を確認する)

例文

Everyone seems to be here. Let's start.
Can you see my presentation?
This is today's agenda.
The purpose of the meeting is to discuss the response to the patient who has a claim.
Today's timekeeper is Mira. Is it OK for you?
Thank you.
Then, Mike, it's your turn to write the minutes today.
We’ve got 4 items on the agenda
First, Daisuke will talk about the feedback of the surgeon's comment and request for 5 minutes.
Then, Kelly will present the feedback from the supplier for 5 minutes.
Afterward, Steve will suggest a response to the patient for 5 minutes.
Finally, I will wrap up the next actions of the team for 5 minutes.
Is everything clear? Alright, let's get started.

(↑みんなここにいるようです。 はじめましょう。
私のプレゼンテーションが見えますか?
これが今日の議題です。
会議の目的は、クレームのある患者への対応について話し合うことです。
今日のタイムキーパーはミラです。 よろしいですか?
ありがとうございました。
それから、マイク、今日は議事録を書く番です。
議題には4つの項目があります
まず、大輔は外科医のコメントのフィードバックと5分間のリクエストについて話します。
次に、ケリーはサプライヤーからのフィードバックを5分間提示します。
その後、スティーブは5分間、患者への対応を提案します。
最後に、チームの次のアクションを5分間まとめます。
すべてが明確ですか? さあ、始めましょう。)

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?