見出し画像

【今日のビジネス英語】会議:議題を作る


今日出会ったビジネスで使える英会話の表現やスタンスを、例文や解説を含め、英語と日本語でまとめています。

今日のお題

会議:議題を作る

A successful meeting needs a good agenda.
We should consider the following when creating an agenda:
• Initiate with the important items first
• Set the meeting purpose, topics, presenter, allotted time, and preparation for attendees
• Allot enough time for Q&A and Summary

(↑会議を成功させるには良い議題が必要です。
議題を作るときは、次の点を考慮する必要があります。
•最初に重要なアイテムから開始する
•会議の目的、トピック、発表者、割り当て時間、出席者の準備を設定する
•Q&Aと要約に十分な時間を割り当てる)


A new project:
1. Overview of the project (Team leader), 10 min, Preparation: read the handout before the meeting
2. Action planning with deadlines (All), 30 min, Preparation: check the event calendar in our industry
3. Deciding members' tasks (All), 10 min, Preparation: check your current work volume and deadlines
4. Summarizing (Team leader), 5 min, Preparation: nothing
5. Q&A (All), 10 min, Preparation: note your questions
6. Scheduling the next meeting (All), 5 min, Preparation: check your schedule

(↑新しいプロジェクト:
1. プロジェクトの概要(チームリーダー)、10分、準備:会議の前に配布資料を読む
2. 行動計画と期限(全員)、30分、準備:業界のイベントカレンダーを確認する
3. メンバーのタスクの決定(全員)、10分、準備:現在の作業量と期限を確認する
4. 要約(チームリーダー)、5分、準備:なし
5. Q&A(全員)、10分、準備:質問をメモする
6. 次の会議を予定する(全員)、5分、準備:自分のスケジュールを確認する)

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?