見出し画像

【今日のビジネス英語】会議:日程を調整する

今日出会ったビジネスで使える英会話の表現やスタンスを、例文や解説を含め、英語と日本語でまとめています。

今日のお題

会議:日程を調整する

When scheduling a meeting by email, we should always give the attendees the necessary information, such as:
• Purpose and agenda
• Choice of dates and times
• Deadline to reply

(↑メールで会議の日程を決めるときは、常に次のような必要な情報を出席者に提供する必要があります。
•目的と議題
•日付と時間の選択
•返信期限)

例文

Subject: New Project Meeting – July 21 or July 22
Dear Team,
To share and ask for your help regarding our new project, I’d like to have a meeting with all team members at one of the following times:
Option 1: July 21, TUE – 3 PM-4 PM
Option 2: July 22, WED – 1 PM-2 PM
Could you please let me know which day you can attend by July 20?
Could you also take a look at the attached agenda and let me know if you want to add anything?
Regards,
Masako

(↑件名:新しい業務の打ち合わせ– 7月21日または7月22日
親愛なるチーム、
私たちの新しいプロジェクトについて共有し、あなたの助けを求めるために、私は次のいずれかの時間にすべてのチームメンバーとの会議をもちたいと思います。
オプション1:7月21日、火曜日 – 午後3時〜4時
オプション2:7月22日、水曜日 – 午後1時~2時
7月20日までに参加できる日を教えていただけませんか。
添付の議題も見て、何か追加したい場合はお知らせください。
よろしく、
マサコ)

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?