見出し画像

【今日のビジネス英語】会議:会議を閉じる

今日出会ったビジネスで使える英会話の表現やスタンスを、例文や解説を含め、英語と日本語でまとめています。

今日のお題

会議:会議を閉じる

We should follow the following steps when wrapping up:
• notice that we are going to be wrapping up
• go through the action plans
• announce the next meeting schedule
• express the appreciation to the attendees

(↑会議を閉めるときは、次の手順を実行します。
•まとめに入ることを伝える
•アクションプランを読み上げる
•次の会議スケジュールをアナウンスする
•出席者に感謝を伝える)

例文

All right. If it’s OK with everyone, I’d like to wrap up this meeting.
Let me go over the action plans we decided on.
The inspection team will compete for the preparation for the operation standard and working space by August 7.
The quality assurance team will make an agreement about the new packaging for Japan with the supplier by August 10.
Please proceed with each team's tasks to be in time for the time schedule and let's share two weeks later here.
Mike, would you email the draft of minutes to everyone?
I’ll be e-mailing everyone to set up our next meeting.
Thank you for your time.

(↑いいでしょう。 みなさんがよろしければこの会議を締めたいと思います。
私たちが決めた行動計画を見てみましょう。
検査チームは、8月7日までに運用基準と作業スペースの準備を競います。
品質保証チームは、8月10日までにサプライヤーと日本向けの新しいパッケージングについて合意します。
タイムスケジュールに間に合うように各チームのタスクを進めてください。2週間後にここで共有しましょう。
マイク、皆に議事録のドラフトをメールで送ってくれませんか?
次の会議を設定するために、みなさんにメールします。
お時間をいただきありがとうございます。)

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?