見出し画像

【今日のビジネス英語】ウェブ会議:会議を締めくくる

今日出会ったビジネスで使える英会話の表現やスタンスを、例文や解説を含め、英語と日本語でまとめています。

今日のお題

ウェブ会議:会議を締めくくる

We should close our web conference in a way that will motivate your team and leave a positive impression by using the following expressions and flow below:
- Thank you guys for...
- We have a busy time ahead of us, but I’m sure you guys will do a great job.
- Keep up the hard work. And I look forward to…

(↑次の表現とフローを使用して、チームにやる気を起こさせ、ポジティブな印象を残すような方法でWeb会議を締めくくります。
- …をありがとうございました
- 私たちの前には忙しい日々がありますが、皆さんが素晴らしい仕事をすることを確信しています
- 頑張ってください。そして、…を楽しみにしています)

例文

THANK YOU:
- Thanks for joining today’s teleconference, everyone.
- Thanks for your time, everyone.
- I appreciate that all of you took the time for today's web conference.

(↑感謝を示す:
- みなさん、今日のテレビ会議にご参加いただきありがとうございます。
- 皆さん、ありがとうございました。
- 本日のウェブ会議にご参加いただき、誠にありがとうございました。)

MOTIVATIONAL:
- We made excellent progress today.
- We have been spending a busy time already, but I’m sure we will achieve great success.
- I'm really impressed that all of you have been keeping busy and doing a great job.

(↑やる気を起こさせる:
- 今日、私たちは素晴らしい進歩を遂げました。
- 私たちは忙しい時間を費やしてきましたが、私たちは大きな成功を収めると確信しています。
- みなさんが忙しい毎日を過ごし、素晴らしい仕事をされていることに本当に感銘を受けました。)

CLOSING REMARK:
- See you all next time.
- I look forward to talking with all of you next web conference.
- Let's talk together again! I'm looking forward to seeing you soon.

(↑締めの言葉:
- また会いましょう。
- 次のウェブ会議で皆さんとお話しできることを楽しみにしています。
- また一緒に話しましょう!すぐにお会いできるのを楽しみにしています。)

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?