見出し画像

★ タヌキと結婚?★ 人は皆それぞれの人生の主役★ とまり木

★ タヌキと結婚?
 
現在、湖のほとりの観光ホテルの中で
小さな土産物売場で働いている彼女は、
この地方では有名な陶芸家のTさんと
いっしょに住んでいます。いっしょに住んでいるから
夫婦かと思われがちですが、夫婦ではありません。
Tさんは、現在の奥さんと20年間も
別れそうで別れないのです。
彼女が初めてTさんに出会ったのは
20年前の短大の卒業旅行の時でした。
湖のほとりの観光ホテルに泊まった
彼女は、ホテルの会議室で、宿泊客向けの
陶芸教室が開かれているのを見かけ、
何の気なしに参加した時、講師をやっていたのが
Tさんでした。
狸のような顔をした青年が、土をこねて
お皿やお茶碗、壺などを作っているのでした。
彼の作品には一つだけ特徴がありました。
すべての作品の底には、狸の顔があるのでした。
決して美男子ではありませんが、黙々と
創作に打ち込む姿にひかれた彼女は
「また、来てもいいですか」
と尋ねたのが二人の妙な関係の始まりでした。
当時から、Tさんには、奥さんと子供が二人いました。
彼は、仕事も家庭も捨てて、陶芸に
情熱を傾けていたのです。
しかし、当時の彼の生活は浮浪者に毛が生えたような
ものでした。作業場に寝泊まりして、
風呂も滅多に入らず、ヒゲと髪は伸び放題でした。
彼女がどうしてそんな男にひかれたか。
それは、彼女が高校時代からつき合っていた
別れた彼と正反対だったからです。
美男子で勉強もよくできるけれど、
型にはまったことしかできない人に
愛想が尽きていたのでした。
短大を卒業すると、彼女は湖の近くのホテルに
就職しました。ホテルは全寮制でしたので
都合は良かったのです。天皇陛下も泊まる
名門ホテルでしたので、何も知らない両親も
賛成してくれました。
それから20年、彼女は普段はホテルで
土産物売場の責任者として働き、休みの日は
Tさんと創作に励んでいます。
Tさんは、離婚して彼女と結婚する気はないようで、決して
創作にも熱心には見えません。
20年前と同じ狸が底にある作品を作っているだけです。
彼女はそんな彼がいいみたいです。
ただ、長く続けていると
彼自身にも、彼の作る作品にも風格みたいなものが
出てくるから不思議です。
Tさんは、数年前から異色の陶芸家として
テレビに時々ゲスト出演するようになりました。
長く続けることで、誰にも負けない強烈な個性を
作り出したのでした。
今の彼女の楽しみは、徹夜で創作して、
Tさんと夜明けに湖のほとりに出て、日の出を見ることです。
「私は、この日の出と結婚したのかもね」
と彼女が言うと
Tさんは、とぼけた顔で笑いながら、
「タヌキと結婚したみたいだね」
*********************
これからは一匹狼の時代です。
不況になり、失業を心配している人が
多いですが会社がつぶれても組織を失っても
大丈夫です。何かを作ろうとする気持ちさえあれば、
必ずまた日の出を見ることができます。

★ 人は皆それぞれの人生の主役
 
毎朝、町内を掃除して回る
夫婦がいました。この夫婦はHさんといい、
ご主人は地元の小さな会社の部長さんでした。
彼はすれ違う人すべてに笑顔と大きな声で
「おはようございます」
と言っていました。これが4年間くらい続いたでしょうか。
私は、世の中には偉い人もいるもんだと
本当に思ったものです。
このHさんが、しばらくして
県会議員の選挙に出ました。
たぶん、このために毎朝掃除していたのでしょう。
家を担保に入れて選挙資金を借りて
一世一代の勝負に出たのです。
当選すれば、晴れて県会議員。
落選すれば家も手放して
アパート暮らしです。
彼には、とくに有力な支援者がいませんでしたので
当選するか落選するかギリギリ状態でした。
選挙では終盤戦になると、
夫婦で土下座をしたり、
涙を流したりする候補者が増えてきます。
同情で票を集めるためでしょうか。
でも、Hさんは違いました。
駅前で、背広を着て例のほうきを片手にこんな演説をやっているのです。
「私は、これまで、やってきた仕事で十分
食べていけますので、落選したら生活に困る方に
投票して下さい。
だから、私には賄賂はいりません。
そして、私は本当のことしか言えないバカ正直です。
だから、私を落として下さい。
私は真面目な人ですので
ついつい真剣にこの町のために
働いてしまいます。体をこわすから
選挙に出ないでくださいと妻に止められています。
だから、私に投票しないで下さい」
おもしろい演説でした。
この話を聞いている人は
ほうきを振り上げたりして、自分を落とせと言うたびに
子供から大人まで、みんなクスクス笑っていました。
Hさんは予想に反して、なんと1番で当選しました。
彼の勝因は、どうせ落選するなら、
思いっきり目立ってやろうと開き直ったことに
あったようです。
人生に脇役は一人もいません。
人は皆それぞれの人生の主役なのです。


★ とまり木
 
Tさんは、大手コンピューター会社に
勤める方で、現在29歳ですが、すでに
課長。近いうちに部長になるエリートです。
このTさんが、あるスナックで働いている
S子さんを好きになってしまいました。
Tさんは、毎日S子さんのいるスナックに
通うようになりました。親戚のおばさんが
持ってくる縁談や社長の娘さんとの縁談も
断り、S子さん一筋です。
S子さんは、高校時代から現在20歳まで、
ずっとバイクが大好きで、つい最近まで
付き合っていた彼も、一見暴走族風でした。
彼女自身も、毎日、バイクやスポーツカー
を乗りまわしています。
彼女は、Sさんの気持ちを最初から知っていたようですが
あまり乗り気ではなかったようです。
女優の誰かさんに似ている美人のS子さんは、
あっちこっちから声がかかります。
「これは見込みないかな」
Tさんは、あきらめようとしましたが、仲間のアドバイスもあって、
けっしてTさんからは声をかけない「とまり木作戦」
に出ました。
どういうわけか、Tさんの努力が2ヶ月前くらいから、実り始めました。
毎日9時頃やってきて、閉店まで静かに
店のカウンターの端に座っているTさんのことを
気にかけるようになりました。
そして、この10日ほど前から、二人は12時の閉店後、
近くのファミリーレストランで夜食をとり、
S子さんの運転するスポーツカーで
帰って行きます。そして、Tさんの自宅前で
「バイバイ」と言って分かれる、
現在のところ、それだけの関係の二人です。
スナックの口の悪い常連客はSさんのことを
「とまり木」とからかっています。
私と数人仲間は、Tさんの相談に乗りながら応援しています。
さて、このドラマはどうなるか。楽しみです。
* ********************
恋と愛とは似ているようで違います。
恋は変わりやすいもので
愛は末永く続くものです。
彼と彼女は、愛を育てているように見えました。
 
 
★ Married to a raccoon dog?

Currently in a tourist hotel by the lake
She works at a small souvenir shop,
With Mr. T, a famous potter in this region
I live together. I live together
People tend to think that they are married couples, but they are not married couples.
Mr. T has been with his current wife for 20 years
I can't say goodbye.
The first time she met T
It was 20 years ago when I was on a college graduation trip.
Stayed at a tourist hotel by the lake
She is a hotel meeting room
I saw a pottery class open,
When I participated without hesitation, I was a teacher
It was Mr. T.
A young man with a face like a raccoon kneads the soil
I was making plates, bowls, and vases.
His work had one characteristic.
There was a raccoon face at the bottom of every piece.
Not a handsome boy, but silently
She was drawn to the creation
"Can I come again?"
It was the beginning of their strange relationship.
From that time on, Mr. T had a wife and two children.
He abandoned his work and family
I was passionate about it.
However, his life at the time seemed to be hairy for the vagrant.
It was a thing. I stayed in the workplace,
The bath rarely entered, and my beard and hair could grow as much as I wanted.
How did she get hit by such a man?
It's been her dating since high school
It was the exact opposite of him who left.
I am a good boy and can study well,
For people who can only do well
I was running out of affection.
After graduating from college, she moved to a hotel near the lake.
I got a job. The hotel was a boarding house
It was convenient. Majesty the Emperor also stays
It was a prestigious hotel, so parents who didn't know anything
You agreed.
Twenty years later, she usually stays at a hotel
I worked as a souvenir shop manager, and on my days off
I'm working hard with Mr. T on the creation.
Mr. T does not seem to divorce and marry her, never
It doesn't look enthusiastic about the creation.
I'm just making a work that has the same raccoon dog as it was 20 years ago.
She seems to like him.
However, if it continues for a long time
There is a personality in himself and his works
It's strange because it comes out.
Mr. T has been a unique potter for several years.
I've come to appear on TV as a guest from time to time.
By continuing for a long time, you will have a strong personality that is second to none
I created it.
Her pleasure now is to create all night,
With T-san, go out by the lake at dawn and watch the sunrise.
"I may have married this sunrise"
She says
Mr. T laughing with a blurry face,
"You seem to have married a raccoon dog."
********************
From now on, it is the age of the lone wolf.
People who are in a depression and worried about unemployment
There are many, but even if the company collapses or loses the organization
It's okay. If you just want to make something,
Be sure to see the sunrise again.

★ Everyone is the protagonist of each life

Every morning, clean the town and go around
There was a couple. This couple is called Mr. H,
The owner was the manager of a small local company.
He smiles and loudly to all who pass by
"Good morning"
It said. Is this going on for about four years?
I think there are some great people in the world
I really thought.
This H, after a while
I went to the prefectural assembly election.
Maybe I was cleaning every morning for this.
Mortgage your house with collateral
It was a battle of the first generation.
If you win, it will be a member of the prefectural assembly.
If you fail
I live in an apartment.
He didn't have a particularly strong supporter
It was at the last minute whether to win or lose.
When it comes to the final game of the election,
Doing a couple with a couple,
The number of candidates who shed tears is increasing.
Is it to collect votes with compassion?
But Mr. H was different.
In front of the station, I am making a speech like this with a suit and a broom in my hand.
"I have enough work I've done so far
You can eat it, so if you are in trouble if you lose your life
Please vote.
So I don't need a bribe.
And I'm a fool who can only tell the truth.
So drop me down.
I'm a serious person
Just for this town seriously
I will work. I'll break my body
My wife has stopped me from participating in the election.
So don't vote for me. ''
It was an interesting speech.
Who is listening to this story
Every time I said to drop myself by swinging up a broom
Everyone, from children to adults, giggled.
Contrary to expectations, Mr. H won the first prize.
The reason for his win is
I reopened to make it stand out
It seems there was
There is no supporting role in life.
Everyone is the protagonist of each life.


★ perch

Mr. T becomes a major computer company
I am a 29-year-old working person, but already
Manager. It is an elite who will soon become a manager.
This T is working for a snack
I like Sko-san.
Mr. T has a snack every day with Mr. S
I have come to go. A relative's aunt
You can also have a relationship with someone you bring or with the daughter of the president
No, it's just S child.
Mr. S, from high school to the present 20 years old,
I've always loved motorcycles until recently
He who was dating also seemed to be a runaway tribe.
She herself, every day on a motorcycle or sports car
I am driving around.
She seemed to know Mr. S's feelings from the beginning
It seems that he wasn't very excited.
Sako, a beautiful woman who resembles one of the actresses,
There will be a voice from everywhere.
"I don't expect this."
Mr. T tried to give up, but with the advice of his colleagues,
"Tomarigi Operation" that T never talks to
I went to.
For some reason, Mr. T's efforts began to pay off about two months ago.
Come around every day at 9:00 and be quiet until closing
About Mr. T, who is sitting at the end of the store counter
I started to care.
And about 10 days ago, after they closed at 12:00,
Have a dinner at a nearby family restaurant,
With a sports car driven by Mr. S
I'm going home. And in front of Mr. T's home
Divide by saying "Bye bye",
At the moment, there are only two people in that relationship.
A regular customer with a bad snack said about Mr. S.
I'm making fun of "perch".
I and a few friends are supporting me while consulting with Mr. T.
What happens to this drama? I'm looking forward to it.
********************
Love and love are similar and different.
Love is changeable
Love lasts forever.
He and she seemed to grow love.


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?