『歌撰恋之部 深く忍恋』
2016時12月26日
『歌麿を描きます』シリーズ。今回は『深く忍恋』です。『歌撰恋之部』は、大首絵でも時に顔と表情がクローズアップされてます。『土門拳』の感じを勝手に意識しました。
"Draw a Utamaro" series. This time is "deeply in love". "kasen koinobu" is a closeup of face and facial expressions sometimes even in the big neck painting. I was consciously feeling the feeling of "ken Domon".
この絵はF6のキャンバスボードに描いているのですが、若干浮世絵と縦横の比率が違うので、今回は上を少し切りました。
This picture is drawn on the canvas board of F6, but since the ratio of ukiyoe to the aspect ratio is slightly different, this time I cut a little on the top.
描いたのがクリスマスなので、聖母像の感じを出そうと思ったのですが、タイトルが深く忍ぶ恋なので、そんな感じが出るわけないですね。
Since I drew it is Christmas, I thought to put out the feeling of the statue of the Virgin, but since the title is deeply entrenched in love, such a feeling will not come out.
下書きから仕上げまで、終始目元の描写で苦労しました。歌麿の元絵は、恋心を隠して情念を表情に出してません。流石です。
From drafts to finishing, I had a hard time drawing depicting the eyes. The original picture of Utamaro does not put emotions into expression, hiding romance. It is fluffy.
この姿勢は、かなり不自然です。少し変えないと絵にならないと思いましたが、描いてみたら構図が完璧に決まってます。やはり歌麿は只者ではない。
This attitude is quite unnatural. I thought that it would not be a picture unless I changed it a little, but the composition was determined perfectly as I drew it. As it is, Utamaro is not an ordinary person.
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