純粋な心でいること(Being a genuine person)

6月ももう中旬になり、今年もあと半分。
1年の中で1番好きなお正月が、あと半年後にはやってくる。
時間が経つのは本当に早いですね。

私は今年27歳になりますが、なんだかやっと目が見えてきたような感覚で、自分の人生を本当の意味で考えられるようになったと感じているところで、「少し時間止まってください。」と時々思います😂

ちょうど今年の初め頃に私は、自分の幼少期の写真を見て、人生の師匠に出会ったような気持ちになりました。
変に聞こえるかもしれないけれど、まさにそんな感じ。憧れの姿だと思いました。
2歳の頃のイタズラをして笑う写真。
写り方も気にせずに無邪気に笑う。イタズラすることと楽しいことと、食べることと寝ることくらいしか考えていなくて、素直に笑ってる。

ここ4年のカオスから学んだ私の教訓は、感情を素直に受け止めて表現することと、心が健康で過ごせることの幸せ。
毎日笑えれば幸せだということ。

だからこの写真みたいに、楽しいことや好きなことをして、思い切り笑って、2歳の頃の自分に戻ろう!というのが私の今年の目標です。
半年たって最近少し忘れてしまっているかもしれない。そう思ったので、自分へのリマインドも込めてここに書きます🍋

私のnoteに訪れてくださり、読んでくださり、ありがとうございます😊


<English version>

In 6 months, the day that I like most, New Year’s Day will come.
Time really flies.

I’m turning 27 years old this year, but I feel that my eyes finally got opened and I can truly think about my life. So sometimes I’m like “Please stop the time!“😂

At the very beginning of this year, I found a picture of myself as a kid and I thought she was like my teacher of life. It might sound strange but l really felt like that. She seemed to be saying “Just be relaxed😌”
The picture was taken when I was two years old and there is a smiley girl doing a prank. She doesn’t mind how she looks and is laughing innocently.
She thinks only about doing pranks, something fun, eating and sleeping. She smiles purely.

What I’ve learned from these last chaotic 4 years was to be honest about my feelings and express them and the truth of the proverb “healthy is wealthy”
I discovered the most important thing is that I can spend every day laughing.

So my resolution of this year is that I’ll do what I really like and laugh like this picture  shows. I said to myself “let’s go back to my 2 years old self!”
Since I came up with that the other day and I thought I was forgetting it lately, I write here to remind myself of it again!

Thank you for coming to my blog and reading😊


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?