見出し画像

ChatGPT がとっても便利だったお話

アメリカ在住歴 10 年になる私ですが、いまだに英文を書くのは苦手です。先日オンラインで注文した商品が今日届いたのですが、悲しいことに、間違った商品が届きました。お店にメールを送ろうと思い、ChatGPT とやり取りすること数回。以下のようなステキなメールのテンプレートを作成してくれました!

Subject: Issue with Recent Order - Order ID [Your Order ID]

Dear [Seller's Name or Customer Service],

I hope this email finds you well. I recently made an online purchase from your store (Order ID: [Your Order ID]) and received the shipment promptly, for which I am very thankful.

However, upon inspecting the items, I discovered a mistake in my order. Specifically, I ordered [product name], but one of them was the wrong type. I believe this may have been an oversight during the packing process.

Could you please assist me in resolving this issue? I would be grateful if you could either send the correct item or provide instructions on how to return the incorrect one for an exchange.

Thank you for your attention to this matter, and I look forward to hearing from you soon.

Best regards,
[Your Full Name]
[Your Contact Information]

ChatGPT

この文章を一から自分で書いたら、30分くらいかかっていたと思います(汗) ChatGPT に何度か修正を依頼することで、5分もかからずに思い通りのメールを書いてくれました。AI 秘書さん、素晴らしすぎます。

ちなみに、最初のほうのやり取りは以下のとおりです。

私:○○○ を注文したのですが、ひとつ間違った種類が入っていました。 を英語にして
ChatGPT:"I ordered ○○○, but one of them was the wrong type."

私:注文の品をすぐに送っていただき感謝しているのですが、ひとつ誤りがありました。を英語にして
ChatGPT:"I appreciate that you sent the order promptly, but there was one mistake."

何か違うなあと思い、次の質問を入力してみました。

私:オンラインで注文した商品に誤りがあったことを伝えるeメールの例文を英語で書いて。

すると、上のメールのテンプレートを表示してくれました。きちんと最初にやり取りした内容も含めた例文を十数秒で出してくれています。本当にすごい!

このメールを送った後、無事にお店の方から正しい商品を送り直しますとの連絡をもらいました。


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?