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[支援お礼] NO6 [公立小学校 通級指導教室]様 ZENタイルプレゼント支援のお礼がとどきました。

ZENタイルプレゼント支援にご協力いただき誠にありがとうございます。
施設・団体からのお礼メールがとどきましたのでお知らせいたします。
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NO6 [公立小学校 通級指導教室]様
" 公立小学校で通級指導教室を担当しています。
 ZENタイルが届いたその日に、さっそく児童と一緒に遊んでみました。
 対象は、コミュニケーションが苦手で、自己表現しにくい6年生です。教師・子どもが1対1で遊びました。

(準備)
 児童の実態に合わせて、ルールを改変して実施しました。時間タイルをふろしきの真ん中に並べ、お互いのエリアを作り、それぞれ碁石を置いていく方法です。
 気持ち碁石は一人用ルールと同様、「置き場」を作って、裏向きにしてまとめました。
 読むのが難しい漢字(「妬」など)があるので、漢字の読み方や簡単な意味(ねたむ・うらやましい・にくらしい)を書いた補助シートを用意し、脇に置いておきました。
 
(遊びの様子)
 ①Aさんは碁石を引き、時間ボードに置きます。
 ②気持ち碁石の漢字に関連する出来事を話します
 ③相手(Bさん)は、「あー」とか「へー」とあいづちをうったり、その話の内容から思いついたエピソードがあれば話したり、共感できる場合はそれを伝えたりします。
 ④ターンを交代します。
 ⑤それぞれ5個ずつ置いたら(合計10個)おしまいです。

(子どもの声)
 「あー」「あるある」「へー」「パチパチ」などの共感の声が多く聞かれました。
 教師が「疲」の気持ち碁石を置いた時のエピソードを紹介します。

T「職員室にいると疲れるんです。先生はコミュニケーションが得意に見えますか?」
C「得意っぽい」
T「実は、苦手です。」「知っていることをまとめて分かりやすく話すのは得意なんですが、特に内容がない雑談をし続けるのが苦手なんです。」「それが続くと、とっても疲れてヘトヘトになるんです」
C「あぁー、(何度もうなずく)ある、あるある!」「私もそういう時あって・・・」

エピソードが思い出されやすく、そして共感しやすい多様な種類の碁石があるため、子どもとのコミュニケーションを促すための、非常に優れたツールであると感じます。

今後も、子どもたちの学習に活用していくつもりです。"

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皆様のご支援がいろんな方々の笑顔につながりました。ありがとうございます。
ちゃがちゃがゲームズ 川口洋一郎

■ZENタイルプレゼント支援とは
https://note.com/guchi_fukui/n/nb37015c58379

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Thank you very much for your cooperation in supporting the ZENtiles giveaway.
We would like to inform you that we have received thank you emails from the facilities and organizations.

NO6 [Public elementary school through grade teaching classroom]

"It is responsible for passing grade teaching classroom at a public elementary school.
On the day ZEN tile has arrived, I tried to play immediately with the students.
Target, communication is not good, is the sixth graders difficult to self-expression. Teachers and children were playing in a one-to-one.

(Preparation)
In accordance with the children of the actual situation, it was conducted to modify the rules. Side-by-side time tile in the middle of the wrapping cloth, making the area of ​​each other, it is each way to go at the stones.
As with feelings stones is the rule for one person, to make a ""storage"", we put together in the face down.
Since there are difficult to read Chinese characters (such as ""妬""), to prepare the auxiliary sheet wrote the Chinese characters of reading and simple meaning (hateful jealous, envious,), I set it aside.

(State of play)
Mr. ①A drew the stones, and place it on a time board.
② you talk about the events related to the Chinese characters of feelings stones
③ opponent (B's) is, and sell the nod and ""Oh"" or ""Wow"", or talk if there is an episode that came up from the contents of the story, if you can relate to you or tell it.
④ to change the turn.
⑤ When you put five pieces each (total of 10) is over.

(Children's voice)
Voice of empathy, such as ""Oh,"" ""there there"", ""Wow"", ""crackling"" was heard many.
We will introduce the episode when the teacher has placed the feelings stones of ""fatigue"".

T ""I get tired and are in the staff room. Do teacher looks good at communication?""
C ""good-ish""
T ""Actually, is not good."" ""Know collectively speak intelligibly it is but I'm good at, especially'm not good to continue to the contents there is no chat."" ""If it persists, very tired It becomes exhausted. ""
C, ""Aa, (nodding many times) there is, there is!"" ""I even when such ...""

Episode easy is recalled, and because there are empathy easy to various types of stones, in order to encourage communication with children, I feel that is a very good tool.

In the future, we will look to use the learning of the children."

Thanks to your support, many people have been brought smiles to their faces. Thank you very much.
Yoichiro Kawaguchi, ChagaChagaGames

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