見出し画像

Edible Garden Diary - Weeding


Blueberry

I found blueberry trees started to bear fruits. And I also found Japanese onion sprouts are still alive.
ブルーベリー、実がなってきてました。あと、忘れていた長ネギの芽、ローズマリーの下にこっそり植え替えてたのですが、がまだ生きてました。水やりの時意識しないと

This season, I tend to look down for weeding. But many things are changing.
この季節、雑草取りがあまりに忙しくてあまりいろいろなところに目をやれないでいるのですが、いろいろなところに変化していました。ここ数年防草シートを引いているエリアもドクダミがたくさんでてきて、地下茎がシートの下にばっちり引きまわっているので根本解決できないままただひたすら下を向いて抜いています。

Insect bites have also increased on my legs. Begonia alone does not seem to be effective enough to repel insects!
暑くなってきたので、雑草エリアに入ると、虫刺されが増えてきました。ベゴニアだけでは全然虫よけにはなってないようで….。

I planted basil seeds near the cherry tomatoes.
バジルの種をプチトマトの横に植えてみました。