見出し画像

Support To Farmer Vol 12, 2024

May is a very busy month for farmers.
五月はとても農家さんの忙しい時期

Pumpkins named 'Yukigesho (snow-coating)' had sprouted and grown. Today, the covers were removed. Then I pulled out two of the seedlings, leaving one of the three seedlings, and covered them with netting to protect them from gourd leaf beetles.
「雪化粧」という名前の南瓜が発芽して大きくなっていました。今日は、サムネイルのしゃしんにあるようなプラスティックカバーを外しました。そして3つの苗のうちの1つを残して、2本の苗を抜きました。そして、瓜葉虫よけにネットをかけました。

Yukigesho

After that, I weeded the area for seeding edamame.
枝豆の種まきのために肥料まで撒いていたエリアの雑草取り。肥料のせいで、雑草がのびすぎかもしれないと言っていました。

area for edamame

Two edamame seeds were placed about the depth of the first joint of the index finger in each of hole of mulching sheet.
マルチングシートをひいて、マルチングシートの各穴に2つずつ人差し指の深さに植えました。少し前に隣の畝に植えた枝豆と時差収穫できるようになっています!


Edamame

In other areas, planting of sweet potato seedlings had begun. The season ahead, the view of the field is getting more beautiful… 
他のエリアではサツマイモの植え付けなどもはじまっていました。ここから先のシーズンは、畑の景色がとても美しくなって参ります。


cultivating

Potato flowers started to bloom.
じゃが芋の花も咲き始めてました。

Potato flower