見出し画像

Support To Farmer Vol 11, 2024

Maize is growing well.
サムネイルの通り、トウモロコシはかなり順調に生育しております!


Edamame was plucked. Usually picking the buds above the fifth leaf from the bottom, but it's difficult for us to pluck, so we just picked the most recent buds today.
枝豆の摘心をしました。「下から五枚目」とか言われるんですが、それはちょっと数えるのは無理なので、一番新しい芽を摘心しました。

Seeded edamame

Shifted the timing to seed  edamame in the rows beside the plucked edamame.
隣の横の畝に枝豆を植えました。時期をずらして植えると収穫時期がずれてよいのですよ!

Jerusalem artichoke

Jerusalem artichoke was also planted after I pulled out all the horsetail roots.
菊芋の芽も植えました、少しスギナを根から引っこ抜いて開墾して植えました。 


colinky sprout


Pumpkin

Summer Vegetables is growing now….


Lettuce

This photo depicts lettuce grown by a good grower.
丁寧に育てる担当の方が育てたレタス。

3月に開墾したエリアにいってみたら、もうスギナだらけになってしまっていたので、掘り返して地下茎からとりました。ちょっと疲れました~。来週も雑草取りしないとだめかしら…。