見出し画像

International Women’s Day_Short Story Long

みなさん。こんにちは。
こちらの記事では、graf lantz(グラフランツ)のデザイナー Daniel Lantz(ダニエル ランツ)のブログをご紹介いたします。
本国アメリカのサイトで不定期に投稿されている彼のブログを翻訳したものです。
2017年の初投稿から順次ご紹介していくので楽しみにしてくださいね。

国際女性デー

発行日_2017年3月8日

昨晩、わたしは北海道に住む84歳の女性に叱られました。
わたしが忙しい生活の中で野菜を十分に摂れていないことに対してです。

彼女の名前は安原澄子(やすはらすみこ)さん。

澄子さんとは、わたしが22歳で日本での生活を始めた頃からの知り合いです。
彼女はわたしの良いところを見つけ、私がなりたい自分や、この世界の全てを教えてくれました。

ありがたいことに、彼女は今もわたしのことを気にかけてくださっていて、常に世界は一つの視点だけではないことを思い出させてくれます。

わたしの人生において、『全ての女性』はいまも変わらず非常に重要な力を与えてくださいます。
彼女たちは、知恵、忍耐、大胆不敵さ、情熱、希望、そして残酷なまでの正直さのお手本となり、わたしの会社とその価値観を導いてくれました。私は本当に幸運な人だと自負しています。

なぜこのようなことが重要なのかは、最近、新しく入ったグラフランツの女性スタッフとのやりとりの中で明らかになりました。
彼女は、こう言います。

「ここまで安全に働けて、感謝をされ、対等に接してくれていると感じたのは、私のこれまでのキャリアの中では初めてだわ。」

 こんなに誇りに思ったことはありませんし、とても感謝しています。

グラフランツは、この国際女性デーに女性と共に立ちあがります。

おめでとうございます。
この佳きに日に。

ダニエル・ランツ


International Women’s Day
Published
March 8, 2017
Last night I was scolded by an 84 year old Japanese woman in Hokkaido, Japan. She was very upset that in my busy life I haven’t been eating enough vegetables. Her name is Sumiko Yasuhara. I’ve known her since I was 22 years old and just starting my life in Japan. She saw something good in me and has shown me everything I like about myself and the world, ever since. Thankfully she’s still at it, reminding me there is always more than one perspective.
Throughout my life, women have played an extremely important role. They are the examples of wisdom, patience, fearlessness, passion, hope and even brutal honesty, that guide this company and its values. I am the luckiest of men.
Why any of this matters was brought into focus during a recent exchange with an associate here at Graf Lantz. She told us that in her entire professional career, our company was the first place where she had ever felt safe, appreciated and equal. I’ve never felt so proud and grateful all at once.
Graf Lantz stands with women on this International Women’s day.
Best wishes,
Daniel Lantz

わたしたちについて


サポートしていただきますと、レビューやスペシャルノートなどのコンテンツの写真に写る備品が増える、もしくは質の良いものになります。