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売りっぱなし:2024年1月11日(木)

日本製の家電や自動車等の耐久消費財は,修理等に対するアフターメンテナンスで高い評価を得てきた。

 ただし,近年では,OEM(Original Equipment Management)等により,日本国外で製品・部品等を生産するようになり,グローバルサプライチェーンにおける様々な困難に伴い,部品や部材の再調達に時間が掛かるようになってきた。

 2023年の中国企業の自動車の輸出台数が日本企業の輸出台数を上回る見込みであることが報じられた。日本のお家芸である「高度なアフターメンテナンス」という非価格面での競争力は維持してもらいたいと思う。「売りっぱなし」は,ライフサイクル・アセスメント(LCA)と持続可能な発展の観点からすれば,廃棄物の大量生産に他ならない。

Sell-and-forget:January 11th(Thursday)

Durable consumer goods such as Japanese-made electronics and automobiles have gained high praise for their after-sales maintenance and repair. However, in recent years, with the outsourcing of production and components to foreign countries through OEM (Original Equipment Management) and other means, various difficulties in the global supply chain have led to increased time for the procurement of parts and materials.

It has been reported that the export volume of Chinese automotive companies in 2023 is expected to surpass that of Japanese companies. We hope to maintain Japan's traditional strength in "advanced after-sales maintenance," a non-price competitiveness factor. From the perspective of Life Cycle Assessment (LCA) and sustainable development, "sell-and-forget" amounts to nothing more than the mass production of waste.