見出し画像

2024/07/21

曲名はまだないけど、初めて英語で歌詞を書いてみました。
自分の生きてきた20年間を散りばめて、David Bowieの『Rock ’n’ Roll Suicideという私が愛してやまない曲の歌詞を少し拝借したりしました。

下、和訳付き

The angel reads my diary 
Started writing when I was 14 
Calling my name out of the blue
Sorry for all my mistakes 

The three dwarfs are sleeping tonight
My wife is taking about her Knife
It's too heavy to hold, so I cannot hold your life
Cigarette smiled and told me 

A man said that you're too old to lose it
A demonic angel whispered in my ear
"You wanted to be a Rock' N' Roll star, didn't you?"
Shadow, city of angel dies tonight

The angel calls my phone
From winter to spring
I was so fun, and now I am not
Sorry for all your mistakes

The three dwarfs are sleeping tonight
My wife is taking about Knife.
It's too heavy to hold,so I cannot hold your life Cigaretre smiled and told me

A man said that you re too young to choose it
A cute angel flew to the moon
"You wanted to be a rock n roll scar, didn't you?Shadow,city of angels died tonight

天使が僕の日記を読んだ
僕が14歳のときに書き始めた日記を
青空から僕の名前を呼ぶ
僕のすべての過ちを謝るよ

3人の小人は今夜眠っている。
妻がナイフの話をしている。
あなたの命は重すぎて持ちきれない
タバコは微笑みながら僕に言ったんだ

男は言った「失うには年を取りすぎている」と
悪魔の天使が耳元で囁くんだ
「君はロックンロールスターになりたかったんだろう?」と
天使の街は今夜死んだ

天使が僕に電話をかけてきた
冬から春はとても楽しかった。だが、今の僕は僕ではない。
あなたのすべての過ちを謝るよ

3人の小人は今夜眠っている
妻がナイフの話をしている
あなたの人生を背負うには重すぎる
タバコは微笑んで僕に言った

男は言った。「人生を選ぶには若すぎる」と
可愛い天使が月へ飛び立った
「君はロックンロールスターになりたかったんだろ?」
影。天使の街は今夜死んだんだ


追記
先日初めてサブウェイに行きました。難しかったです。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?