見出し画像

トイレに関する英語の例文

最近トイレが何かと話題になっていたようなので本日はトイレに関する英語の例文を用意してきました。

以下は本日の例文です。

After using the toilet, I noticed that the flushing mechanism wasn't working properly. I tried a couple of times to flush the toilet, but it wouldn't go down. I didn't want to leave the toilet in that condition, so I decided to tell my friend about it.

flush 流す  properly 正しく  a couple of times  数回

トイレを使った後、流す仕組みがうまく機能していないことに気づきました。数回流そうとしましたが、流れませんでした。そのままにしておくわけにはいかないので、友人にそのことを話すことにしました。

When I went out of the bathroom, I found my friend in the kitchen and told him about the problem with the toilet. He said that he would take care of it and apologized for the inconvenience. A few minutes later, I heard him fixing the toilet and it was working properly again.

take care of  ~の修理をする(面倒を見る)  inconvenience  不便  

トイレから出て、友人がキッチンにいたので、トイレの問題について話しました。友人はそれを修理すると言って、謝罪しました。しばらくして、友人がトイレを修理する音が聞こえ、正常に動作するようになりました。

See you next time…

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?