見出し画像

英語版ゼルダを実況 #040 ~英単語集  Playing The Legend of Zelda BoW

 


今日から適宜DeepLの翻訳を使ってみようと思う!
自動で言語選択してくれるので使いやすう!

収録から随分経ってしまった💦
みなさんコロナ疲れしてませんか?! 私はしてます(゚o゚;;

とにかくもう自衛して知識つけて守るしかない・・!
家にいるときはゲームで!ゲーム!大好き!!!



https://youtu.be/ZjbEbr0U5CA

埋め込みできないっ涙!


I come seeking help regarding this power that has been handed down over time
受け継がれてきたこの力について、助けを求めて来ました。

prayer will awaken my power to seal ganon away
祈りはガノンを封じる力を呼び覚ます

or so I've been told all my life grandmother heard them , the voices from the spirit realm
祖母が聞いたと言われています 霊界からの声です

realm 界

and mother said her own power would develop within me
母は自分の力が私の中で発展すると言った

scholar 学者

I've pleaded to the spirits tied to the ancient gods
古代の神々に縛られた霊に懇願したことがある

and still the holy powers have proven deaf to my devotion
依然として聖なる力は私の献身を聞く耳を持たないことを証明した

be sure to take the time to soothe your mount
時間をかけてマウントを安定させるようにしてください。
(こちらはみらい翻訳)

that's the only way it will know hoe you truly feel
それがあなたが本当に感じていることを知る唯一の方法だ

at first, I wasn't sure if I should outfit him with all of the royal gear
最初は迷いましたが、王室御用達の服を着せてあげようかと...

I thought maybe he should have to earn it first
私は、彼が最初にそれを獲得しなければならないかもしれないと思いました

empathetic 共感

benefit of the doubt とりあえずは信じる

https://www.hanaso.jp/blog/around/5989

decree 法令

specific はっきりして

to be honest, I have no real reason to think that will be the case
正直なところ、そうなると思う本当の理由はない

but there's always the chance that the next moment will change everything
次の瞬間が全てを変える可能性は常にあります

but it's all worthwhile when you stumble upon some treasure just lying around
ただそこらに転がっている宝物に出くわしたら、それだけの価値はある。

vantage 優位

that's why I try to climb up to great vantage points like this
they're swell places for spotting anything suspicious
だからこそ、私はこのような見晴らしの良い場所に登ろうとします。
怪しいものには目がない

how did it come to this?
どうしてこうなったのでしょう

our only hope for defeating ganon is lost all because I couldn't harness this cursed power
ガノンを倒すための唯一の希望が 失われてしまった... この呪われた力を 利用できなかったからだ

everything I've done up until now it was all for nothing
今までやってきたことは全て無駄だった

I've left them... all to die
私は彼らを残してきた...すべてが死ぬために。


感謝申し上げます(*'▽'*)♡ 音楽作ったり映画鑑賞など、好きなものに大事に大切に使います!