見出し画像

消えてしまいたい

On Wednesday,
In between the bed and the wall,
I was thinking if I could sink down to the deepest place I’d never be able to come back, and simply vanish.
水曜日、
ベッドと壁の間に挟まれて、
そのまま戻れなくなるところまで沈んでいって、
消えてしまいたいと思いました。

On 14th Feb, my baby was diagnosed with a severe disease prenatally. 
It’s been 9 months since that day.
2月14日、おなかの子供が難病だと診断されました。
あの日から、9ヵ月が経ちます。

I had no time to be emotional.
Had no choice but only to face forward.
By and by, sadness and agony were gone away from me.
I was swallowing insults out of my soul, and killed them every time they popped out.
But when the mercy came down to me, I enjoyed it on feeling it 10 times joyful.
感傷的になっている暇はありませんでした。
前を向く以外の選択肢がありませんでした。
そのうち辛さ、悲しみを感じなくなっていました。
心は卑屈になっていました。
だけどそんな感情は浮き上がる度に押し殺して、
御恵みに預かった時は、いつもより10倍喜びました。

However, 
on Wednesday,
I was physically exhausted, and only had jaundiced eyes.
でも、
水曜日、
体力的に疲れ果ててしまっていました。
心は僻みでいっぱいになっていました。

That night, someone told me, 
‘You’ve looked so ill since the beginning.’
その夜、ある人に言われました。
「お前はずっと病んでる目をしていたよ。」 
I believe God gave Adam Eve to encourage, be joyful, love one another.
神様は、励ましあうために、喜びあうために、愛し合うために、
アダムにイブをお与えになったんだと思います。

I’ve reached to the thought of asking people to understand us, and give us encouragement. Even your awareness may be just enough. 
だから、もっといろんな人に少しでも理解してもらって、励ましてもらおう。
知ってもらうだけでもいい。そう思えるようになりました。

I won’t force everyone to follow this page.
It may be interesting topics, but not fun stories.
Probably everyone has something sad or bitter in its own life, and my burden is my daughter’s disease. That’s all.
Any of you may have much more bitter experiences than mine.
But I hope someone may get relieved from his / her struggling by my speaking.
見たくない人は、見なくてもいいです。
話題性はあるかもしれないけれど、楽しい話ではありません。
でも、だれでも人生で辛かったり悲しかったりすることがあると思います。
それが、私にとっては娘の病気だっただけです。
もっと辛いことが身に起きている人もいると思います。
でも、私が自分のことを言うことで、誰かが楽になるかもしれません。

If there is anyone who can connect with us beyond this laptop, let’s make this journey glorious together.
だから、もしこのパソコンの先に繋がりあえる人がいたら、一緒に頑張りませんか。
2017.11.15
#doremifamika
#CHD #先天性心疾患  
#heartworrior   #ハート戦士
#LUMIX #Panasonic #デジカメ

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?