【楽しい 】に関する日常生活で使う英語表現!英会話フレーズ37選

楽しい | 英語フレーズ集
~~~~~~~~~~~~~~~
I am so enjoying this ! → すっごく楽しい!
This is so much fun ! → すごく楽しい!
This is wonderful! → すごい!
have a good time - enjoy myself → 楽しい時を過ごす
It is delightful → そいつは愉快だ
It's delightful to be with her → 彼女といると楽しい
I am really liking this ! → ほんと気に入っちゃった!
I could make a habit of this! → 癖になりそう
laugh loudly → 大声で笑う
give a hearty laugh → さも嬉しそうに笑う
burst out laughing → どっと笑う
to die with laughing - laugh oneself to death → 死ぬほど笑う
laugh boisterously → ばか笑いする
can't stop laughing → 笑いが止まらなくなる
roar with laughter → 腹を抱えて笑う
be in tears of laughter → 涙を流して笑う
chuckle while reading → 本を読みながらクスクス笑う
I added with a chuckle → 僕はひとり、笑いをこらえた
hold back laughter → 笑いをこらえる
Don't make me laugh ! → 笑わすなよ
When I think of that affair → I often enjoy a quiet laugh over it
smile to myself after remembering it → そのことで思い出し笑いをする
Every time I meet him → I feel so happy
find small things to be happy about → 小さな幸せを見つける
feel great → 気分は最高だ
be in the mood to sing → 歌でも歌いたい気分だ
What fun ! → なんて楽しいの!
I'm having the time of my life → 人生で最高のひと時だ
That was the best → あれは最高だったよ
That was so exciting → ものすごく盛り上がったよ
That was the most fun I've ever had → 最高に楽しかった
That sounds like so much fun ! → すごく面白そう!
What's gotten into you ? → なんかいいことあった?
That's so funny ! → とっても面白い!
I couldn't stop laughing → 笑いが止まらなかった
I was rolling on the floor → おかしくて転げ回った
I never laughed so hard → あんなに爆笑したことはない

参考:https://eigo-bunpou.com/interesting/

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?