見出し画像

keeping a diary 日英日記を書いています!

<Followed by Japanese translation>

Good evening. I started to keep a diary 2 weeks ago. Although I had posted it in LINE blog as below almost everyday, I changed the platform to this note.

David is my English nickname. I was born and raised in Tokyo, and am a father of 2 kids, who are 6 and 8-year-old girls. They started to go to international school 2 years ago. Although I often helped them with their English homework at first, currently they teach me English. Their English skills have been developed so fast and this made me start this blog to study English.

I would like to introduce Japanese lifestyles and culrures by posting my casual 
daily life with as many photos as possible.  It might be kind of boring but I would appreciate it if you could check it and sometimes comment on it.

Thank you for reading,
David

こんばんは。  2週間前から日記をつけ始めました。 ほぼ毎日下記の様にLINEブログに投稿していましたが、プラットフォームをこちらのnoteに変更しました。

David は私の英語のニックネームです。 私は東京で生まれ育ち、6歳と8歳の女の子2人の父親です。彼女たちは2年前からインターナショナルスクールに通い始めました。 私は最初は娘の英語の宿題をよく手伝いましたが、現在は娘たちが私に英語を教えています。 2人の英語力はとても早く上達しているため、私も英語を勉強したくて、このブログを始めました。

ありふれた日常生活をできるだけ多くの写真とともに投稿することで、日本のライフスタイルや文化を紹介したいと思います。 ちょっとつまらないかもしれませんが、チェックして時々コメントしていただけるとありがたいです。

 読んでくれてありがとう、
 デビッド

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?