見出し画像

First visit of this year to a shrine 初詣

My family and I visited a shrine today.
It is one of traditional behaviors in a new year that people visit a shrine at the begining of the year.
A lot of Japanese people visit shrines during this time to pray for the happiness and health of themselves and their family.

今日は家族で神社にお参りしました。
年始に神社に参拝するのは、正月の伝統行事の一つです。
この時期、多くの日本人が自分と家族の幸福と健康を祈るために神社に参拝します。

Many people

However, as you can see in the above photo, it was so crowded that we gave up worshipping in front of the offertory box.

しかし、上の写真のように人が多く、お賽銭箱の前で参拝することは諦めました。

Omikuji

We drew Omikujis. Omikuji is a fortune-telling slip. In my case, the total luck was Kichi. Kichi means a small luck, but I don’t have to be pessimistic because it means there are many rooms to improve my fortune.

私たちはおみくじを引きました。おみくじは占いの書いてある紙切れです。私の場合、総合的な運勢は吉でした。 吉とは小さな幸運を意味しますが、運気を上げる余地がたくさんあるという意味なので、悲観する必要はありません。

I like investment to stocks but it was written in the Omikuji that you had better be modest in investment. I probably comply with that because I don’t want to lose my property.

私は株への投資が好きですが、おみくじに投資は控えめにしたほうがいいと書かれていました。自分の資産を失いたくないので、おそらくそれに従います。

Today’s lunch

In any case, I hope my family and I stay healthy.

Thank you for reading,
David

いずれにせよ、家族と私が健康に過ごせることを願っています。

読んでくれてありがとう。
ディビッド

Cocoa always keeps me calm.

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?